Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

sound loop ljud ambient_generic cue poin

Postat av krisshoffa den 28 Februari 2007, 09:30
2 kommentarer · 43 träffar
Jag letade länge efter ett sätt att loopa ljud, och har nu hittat det. Eftersom jag inte kunde hitta någon tråd om det så skriver jag en nu för att hjälpa de som vill ha egna ljud i sin map.
För att ett ljud ska kunna loopas måste det ha cue points i början och slutet. Dessa kan man lägga till i programmet "Goldwave" "tools>edit cue points" eller nåt i den stilen. Namnge den första med "1" och den i slutet av filen med "2". Tänk på att ljudet kan loopas trots att du sätter "NOT loop" i din entity om du lägger till cue points i din wav.

To loop a sound the wav file has to have cue points in it. You can add them with the program "GOLDWAVE". >tools>edit cue points Just name the first "1" in the beginning of the file and the second one "2" in the end of the file. Be ware because the sound may ALWAYS loop if you do this, even if you check "NOT loop" in the entity. If you want the same sound played one time make a copy without cue points. My map does work now and its really nice with custom sounds!
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..