1
CS-utryck på Engelska
Postat av narr3h3h3 den 24 Februari 2007, 12:56
28 kommentarer · 148 träffar
Hejsan. jag satt här och funderade lite över hur det låter när man spelar cs på engelska. Jag har ju sett utländska claner spela på lan förut, men det är aldrig så att jag tänkt på vad dom säger till varandra (förutom NAAAAAAAAAAAAAAAAJS!).
Det finns ju egentligen färre engelska utryck inom cs än vad man egentligen tror. Svenskarna har i snitt en väldigt hög språkkunnighet, och är ett av dem mest engelskkunniga av alla icke-engelsktalande länder.
Men vad säger vi inom cs? Skriv ner så många utryck som ni kan på engelska och gärna dess översättning.
Det vore ju bra om alla kunde låta bli att spamma cw blir catwalk på engelska eller dylikt.
dom jag vet:
alley - gränd (train, är dessutom inte säker)
sen vet jag nog bara utryck som är likadana på engelska och svenska.
POLL: om engelska kunde bli globalt även inom cs-världen så skulle man ju kunna spela med vem man än vill över hela världen. för att inte överdriva så skulle ju vi skandinavier mixa sinsemellan helt obehindrat.
Skulle du kunna tänka dig börja prata engelska då du spelar pcw?
Det finns ju egentligen färre engelska utryck inom cs än vad man egentligen tror. Svenskarna har i snitt en väldigt hög språkkunnighet, och är ett av dem mest engelskkunniga av alla icke-engelsktalande länder.
Men vad säger vi inom cs? Skriv ner så många utryck som ni kan på engelska och gärna dess översättning.
Det vore ju bra om alla kunde låta bli att spamma cw blir catwalk på engelska eller dylikt.
dom jag vet:
alley - gränd (train, är dessutom inte säker)
sen vet jag nog bara utryck som är likadana på engelska och svenska.
POLL: om engelska kunde bli globalt även inom cs-världen så skulle man ju kunna spela med vem man än vill över hela världen. för att inte överdriva så skulle ju vi skandinavier mixa sinsemellan helt obehindrat.
Skulle du kunna tänka dig börja prata engelska då du spelar pcw?
Prata engelska under pcw?
93 personer har röstat