Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

I Sources försvar

Postat av Amanda! den 12 Januari 2007, 07:44
197 kommentarer · 114 träffar
Counter-Strike: Source var en mycket obalanserat spel år 2004, men år 2007 är många buggar åtgärdade och jag vågar påstå att spelet är i bra mycket bättre skick än 2004.

CS 1.6 har en hel del buggar också, fast de har proffsen och semi-eliten lärt sig helt enkelt och anpassat sig ;)

Argument för Source:

-Det _ÄR_ lättare att spela bra på Source än på 1.6, räkna med högre scores av proffsen och riktigt underhållande matcher.
På WCG 2005 så var det få proffslag som orkade/ville komma och dessutom så var SourceTV inte ens nära som i dagens skick(som med rätt konsolkommandon server-side är i princip som HLTV) därför var det något storlag som 3D mot en gäng randoms.

Nu kommer många storlag att vara i samma liga (CGS) och därför kommer fragsen vara mycket mer värda i en match som t.ex coL mot 3D. Spelet är något snabbare än 1.6 och jag skulle faktiskt kunna säga att med tanke på speeden är det närmare, i min mening, 1.5 eller kanske t.o.m 1.3 än 1.6.

- Det är riktigt vackert att se på, och speciellt i förödelse. Explosioner, HDR lightning(om man vill) och miljöer. Gör det till en fröjd att se på matcher och man måste inte skämmas att titta på ett spel som ser ut som det blivit slaktat med röven i ansiktet för 7 år sedan.

- Utvecklasfokus. Spelet är idag, vad många än säger, ganska nära eller har kanske redan nått ett balanserat stadium. Dessutom så har Valve fokus på spelet - inte 1.6

- eSporten går framåt med CGS och även om CGS misslyckas så väntas de andra turneringarna gå i samma spår då Valve har låst TV-rättigheterna till Source. Intäkter från framtida TV-shower blir bara högre och högre och en organisation kan inte längre riskera uteblivet TV-avtal, ungefär som lagen i Premier League räknas med miljoner och åter miljoner i TV-avtal.

Mot Source:

-"Det är ingen känsla". Det håller jag inte med om, spelet har en känsla men det är _Knappast_ 1.6 känsla ;) Det finns en, bara en annan. Jag tycker den är go, men om man gillar sitt 1.6 som inget annat är det svårt att se kanske.

-Oprövad. I och för sig så spelas det fortfarande stora LAN i source och det har funnits turneringar så jag tror ändå att denna aspekt kommer vara överskattad.

-Publiken. Det här är egentligen kärnan, jag tror ändå att många kommer inse att spelet är ett annat spel än 1.6 och kanske t.o.m kommer gilla det, annars finns ju alltid 1.6 klonen CSP. ;)

Diskutera.
Föregående tråd
Nästa tråd

197 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 197 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..