1
upplösningar & sikten
Postat av Someday den 28 Maj 2004, 10:49
6 kommentarer · 146 träffar
Skillnaden med dom tre upplösningarna vi har att välja på är givetvis att texturerna blir mindre och drar ihop sig ju högre upplösning du har. Vad drar då för fördelar med att ha "dålig" 640 upplösning? Allt blir större! Det går alltså snabbare att dra siktet fram och tillbaka mellan 2 punkter, snabbast träff vinner oftast.
1024 har fördelen att allting är skarpare för lättare att se för det otränade ögat.
Nu kommer min fråga till er: andvänder valves utvecklare utan något som kallas "FOV" i Quake spelen som gör att alla avstånd känns längre bort ju högre upplösning man har.
Kan inte riktigt förklara vad FOV är men dom så vet kan klura på det. eller kan det bara vara så att texturerna dragit ihop sig och allt blivit så fruktansvärt mindre!?
800x600 är ett mellanting.
Om jag övergår till sikten så har större sikte 3 fördelar och litet bara 1 enligt mig.
1.Stort sikte ser man bättre fienden när dom kommer flygande mot dig.
2.Stort siket har man bättre kontrol över rekylen och kan därför ha mer eldkraft mot målet.
3.Stort sikte lättare att dra det snabbare mot fienden.
1. Litet sikte har bättre precision och kan därför få skadligare hits.
1024 har fördelen att allting är skarpare för lättare att se för det otränade ögat.
Nu kommer min fråga till er: andvänder valves utvecklare utan något som kallas "FOV" i Quake spelen som gör att alla avstånd känns längre bort ju högre upplösning man har.
Kan inte riktigt förklara vad FOV är men dom så vet kan klura på det. eller kan det bara vara så att texturerna dragit ihop sig och allt blivit så fruktansvärt mindre!?
800x600 är ett mellanting.
Om jag övergår till sikten så har större sikte 3 fördelar och litet bara 1 enligt mig.
1.Stort sikte ser man bättre fienden när dom kommer flygande mot dig.
2.Stort siket har man bättre kontrol över rekylen och kan därför ha mer eldkraft mot målet.
3.Stort sikte lättare att dra det snabbare mot fienden.
1. Litet sikte har bättre precision och kan därför få skadligare hits.