1
Har ni lite tips? (L)
Postat av dxp den 4 Januari 2007, 22:19
7 kommentarer · 104 träffar
Hejs fragbitare, har en fråga till er :) Jag är mycket medveten om att det finns en sökfunktion och att det finns liknande trådar. Vad kan jag göra med min dator för att den ska flyta stabilare i cs? Jag köper helst inget nytt då jag hade tänkt att sattsa på ny dator inom 6månader.
INFO;
os: Windows XP Home Edition, Service Pack 2 (5.1 - 2600)
cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz (3007MHz)
mem: 1024MB DDR
gfx: NVIDIA GeForce 7600 GT (1024x768 32bit 100Hz)
Mitt problem; jag kan lira en 5on5 utan att uppleva minsta "fps drop" utan att det ligger stabilt på 100. Jag klarar ca 10smokes innan jag fps droppar. Men när jag recordar och använder 32bits (Cup) så flyter allting på väldigt ojämt. Kan få drop till 60 ibland, vilket är väldigt störande (allt blir dubbelt så segt osv). Ibland droppar jag endast till 80-90fps. Det beror på banan samt situation.
Sammanfattning; jag tror det är när jag ser mycket folk jag får "fps drop" om det är en smoke eller inte spelar itne så stor roll.
Vad kan jag göra åt detta? Klocka processorn? Jag använder "WashAndGo", "CCleaner", "Ad-aware", "Spybot" regelbundet. Formaterade för 1 vecka sedan :)
Mvh
Sadi Singhbaa
INFO;
os: Windows XP Home Edition, Service Pack 2 (5.1 - 2600)
cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz (3007MHz)
mem: 1024MB DDR
gfx: NVIDIA GeForce 7600 GT (1024x768 32bit 100Hz)
Mitt problem; jag kan lira en 5on5 utan att uppleva minsta "fps drop" utan att det ligger stabilt på 100. Jag klarar ca 10smokes innan jag fps droppar. Men när jag recordar och använder 32bits (Cup) så flyter allting på väldigt ojämt. Kan få drop till 60 ibland, vilket är väldigt störande (allt blir dubbelt så segt osv). Ibland droppar jag endast till 80-90fps. Det beror på banan samt situation.
Sammanfattning; jag tror det är när jag ser mycket folk jag får "fps drop" om det är en smoke eller inte spelar itne så stor roll.
Vad kan jag göra åt detta? Klocka processorn? Jag använder "WashAndGo", "CCleaner", "Ad-aware", "Spybot" regelbundet. Formaterade för 1 vecka sedan :)
Mvh
Sadi Singhbaa