1
Freeze lagg, fps-dropp m.m..
Postat av Csnooben den 3 Januari 2007, 17:49
9 kommentarer · 247 träffar
Tjena! Förut så kunde jag spela på vilken server som helst med 100 fps och inga problem med choke eller något. Men nu så har min fps o choke börjat åka upp och ner, choken kan skifta mellan 30-100 och fpsen 100-60, om jag spelar på aim/fy bana eller om det är många personer som skjuter samtidigt, då blir det korta "freeze lag" så gubben låser sig.
Min processor och hårddisk pajja nyss så fick lämna in den på lagning och de formatera om datorn och jag installerade nya drivrutiner till grafikkorten som jag inte hade förut, Catalyst Control Center.
Datorn:
P4 3,2 ghz
1 gb ramminne
Ati radeon 9800 XT (vet att det inte är det bästa grafikkortet men har aldrig haft några problem i CS eller något annat spel.)
Rates:
rate "25000"
cl_updaterate "101"
cl_cmdrate "101"
ex_interp "0.01"
Temperaturen på datorn ligger runt 30 sist jag kolla. Har nyaste drivrutinerna i Catalyst Control Center.
Vad tror ni kan vara problemet ?
Ska jag prova Omega drivers istället ?
Tack på förhand!
Min processor och hårddisk pajja nyss så fick lämna in den på lagning och de formatera om datorn och jag installerade nya drivrutiner till grafikkorten som jag inte hade förut, Catalyst Control Center.
Datorn:
P4 3,2 ghz
1 gb ramminne
Ati radeon 9800 XT (vet att det inte är det bästa grafikkortet men har aldrig haft några problem i CS eller något annat spel.)
Rates:
rate "25000"
cl_updaterate "101"
cl_cmdrate "101"
ex_interp "0.01"
Temperaturen på datorn ligger runt 30 sist jag kolla. Har nyaste drivrutinerna i Catalyst Control Center.
Vad tror ni kan vara problemet ?
Ska jag prova Omega drivers istället ?
Tack på förhand!