Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Top 5 cvars

Postat av LOL, COUNTER-STRIKE den 21 Oktober 2006, 16:05
8 kommentarer · 98 träffar
Efter att du placerat dig på ett nytt internetcafé, fixat alla binds, höjt brightness och gamma, höjt fps_max till 100~101 (72!?) och fixat alla rates samt interp, vilka är de fem första och viktigaste kommandona du matar in i console?

Funderade ett tag, och kom fram till att det enligt mig måste vara:

1. zoom_sensitivity_ratio 1;

- Fullständigt omöjligt att spela allround ifall sensen är annorlunda på AWP:n och med andra vapen. Underbart kommando.

2. sensitivity 1.5;

- Med en för hög sens blir medeldistans och mer lätt jobbigt.

3. cl_shadows 0;

- Enligt mig blir det betydligt mycket lättare att skilja spelarmodellerna från omgivningen med detta kommando.

4. mp_decals 1;

- Är osäker på om värdet på denna mellan 0~30 gör större skillnad, men det är lättare att träffa folk ifall de inte blir gömda i sitt eget blod, eller det är en massa rök från skotthylsorna.

5. cl_minmodels 1;

- Mest en smaksak: Med en gemensam modell för varje lags spelare känner jag att jag kan fokusera mer på att skjuta, och mindre på att utvärdera vän eller fiende.

-

Ge mig era Top 5 cvars, och motivera valen ifall de inte är uppenbara! (typ "sensitivity" =) )

[Vill alltså INTE att ni inkluderar binds och rates, då dessa är för svårmotiverade!]

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..