1
Snela hjälp! - FPS dropp
Postat av Justin Case den 26 September 2006, 15:25
17 kommentarer · 197 träffar
Hej FBare!
Jag ville fixa min FPS eftersom den ständigt droppar så fort jag går in lr siktar i en smoke. Detta är jättestörande och sabbar mitt spel avsevärt.
En kompis sa till mig att det berodde på att jag hade för luffigt graffekort (ATi Radeon 9600series Pro. 256 mb.) och maxad upplösning på CS.
Så jag ändrade om till 800*600. Det blev bara lite mindre lagg i smoken nu, men ändå ett avsevärt problem.
Jag tänkte att CS kräver ju ingenting och min dator _måste_ kunna hantera det utan problem.
-
Så jag följde denhär guiden:
http://www.fragbite.se/?thread ID=267741
Nu hade jag 100FPS men nu när jag gick in i en smoke blev lagget värre.
Så jag skrev fps_max 72 och lagget blev lite bättre.
Sedan skrev jag fps_max 60 och då smokelaggade jag nästan inte alls...
Slutligen gav jag CS 768mb från mitt RAM (har 2*512) men det märktes knappt någon skillnad.
-
- SNÄLLA kan ni ge mig något tips lr liknande om vad jag kan göra för att få högre FPS och bli av med lagget!!!
Och vad borde "in:" och "out:" ligga på i net_graph 3?
btw. har sökt i forumet och hittade ingen med samma problem...
Jag ville fixa min FPS eftersom den ständigt droppar så fort jag går in lr siktar i en smoke. Detta är jättestörande och sabbar mitt spel avsevärt.
En kompis sa till mig att det berodde på att jag hade för luffigt graffekort (ATi Radeon 9600series Pro. 256 mb.) och maxad upplösning på CS.
Så jag ändrade om till 800*600. Det blev bara lite mindre lagg i smoken nu, men ändå ett avsevärt problem.
Jag tänkte att CS kräver ju ingenting och min dator _måste_ kunna hantera det utan problem.
-
Så jag följde denhär guiden:
http://www.fragbite.se/?thread ID=267741
Nu hade jag 100FPS men nu när jag gick in i en smoke blev lagget värre.
Så jag skrev fps_max 72 och lagget blev lite bättre.
Sedan skrev jag fps_max 60 och då smokelaggade jag nästan inte alls...
Slutligen gav jag CS 768mb från mitt RAM (har 2*512) men det märktes knappt någon skillnad.
-
- SNÄLLA kan ni ge mig något tips lr liknande om vad jag kan göra för att få högre FPS och bli av med lagget!!!
Och vad borde "in:" och "out:" ligga på i net_graph 3?
btw. har sökt i forumet och hittade ingen med samma problem...
Din FPS?
93 personer har röstat