1
Hjälp med Linux-cs-server
Postat av Izin den 5 September 2006, 18:33
3 kommentarer · 98 träffar
Jag har en AMD-XP 2500+, 768 mb ram-minne, Asus Socket A moderkort. Jag har kikat upp så att hastigheterna stämmer på processorn osv. Jag har det senaste Ubuntu Server operativsystemet. Detta är en serverdator.
Nu till problem 1
När jag ska lägga upp en cs-server får vi ingen kontakt med steam och då får vi ingen kontakt med VAC heller. Det står :
Steam AUTH Server
Could not establish connection to Steam Servers.
Frågan är då hur man får kontakt med steam servers och hur man får VAC.
Problem 2
Pingen på servern är väldigt hög vanligtvis.
När jag kör pingbooster blir pingen bättre, men moteffekten blir att den blir väldigt instabil och pingen varierar väldigt mycket.
När jag kör utan pingbooster blir pingen högre men mer stabil.
Men när jag drog in en 5on5 pcw så blev pingen väldigt hög (ungefär 60).
Då är frågan, hur blir servern mer stabil och pingen bättre?
Tack på förhand
EDIT: jag har fixat sys_ticrate 10000 , sv_maxrate 20000 och sv_minrate 6000 men de laggar ändå. jag har 8 mbit men när jag kör över LAN (100/100 mbit)så har jag hög ping ändå.
Nu till problem 1
När jag ska lägga upp en cs-server får vi ingen kontakt med steam och då får vi ingen kontakt med VAC heller. Det står :
Steam AUTH Server
Could not establish connection to Steam Servers.
Frågan är då hur man får kontakt med steam servers och hur man får VAC.
Problem 2
Pingen på servern är väldigt hög vanligtvis.
När jag kör pingbooster blir pingen bättre, men moteffekten blir att den blir väldigt instabil och pingen varierar väldigt mycket.
När jag kör utan pingbooster blir pingen högre men mer stabil.
Men när jag drog in en 5on5 pcw så blev pingen väldigt hög (ungefär 60).
Då är frågan, hur blir servern mer stabil och pingen bättre?
Tack på förhand
EDIT: jag har fixat sys_ticrate 10000 , sv_maxrate 20000 och sv_minrate 6000 men de laggar ändå. jag har 8 mbit men när jag kör över LAN (100/100 mbit)så har jag hög ping ändå.