Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fullständigt konstiga FPSdrops.

Postat av n3uro den 12 Juli 2006, 03:59
4 kommentarer · 68 träffar
Jag har sökt igenom forumet, utan att få det svar jag behöver. Därför skriver jag en ny tråd i hopp om att någon kan hjälpa mig.

Jag har en Intel Pentium IV 3.4 GHZ, ett ATI Radeon X850 XT, 0.5TB hd, SB Audigy2z. (eller är det 2sz, nvm) Jag har 60GB HDutrymme.

På den senare tiden så har datorn krånglat. Med senaste tiden snackar vi 2 veckor. Jag har haft virusinfektioner, men med hjälp av både HouseCall onlinescan och Norman Virusscan, Adaware och Spybot så är allt cleant igen, men datorn krånglar fortfarande. Framför allt i CS.

När jag kommer in i consolen, kollar jag på netgraphen för att kolla så att allt är ok. Redan där är FPS:en konstig. Den ligger på 100 men vart 10-20 sekund, (inte jämna intervaller) så går FPS:en ner till 60-70, i värsta fall 30. Jag som alltid har haft bra FPS, även i CS:S och DoD:S är fruktansvärt frustrerad, då jag är van vid bra och stabil fps.

Jag har prövat följande:
Virusscan med både Norman Virus Control (NVC) och HouseCall Online Scan. (HCOS)
Virusscan med HijackThis! .
Spywaresökning med Ad-Aware SE Personal och Spybot:
Search & Destroy.
Uppdatering av drivers från Catalyst 6.5 till Catalyst 6.6.
Mjukvaruinställningar, såsom ati_npatch 0 och developer 1 för att kolla om problemen består. Inget positivt resultat framgick.
Windowsinställningar, såsom ökad HZ på skärmen (85Hz, max) och ändrad maskinvaruacceleration. (från fullständig till normal)

Jag har fortfarande inte hittat någon lösning, och skriver därför här för att se om det finns någon som antingen har haft samma problem, eller någon annan kunnig person, som vet hur jag ska göra.

Tack på förhand // Emil.
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..