Hej.
Jag syslar mycket med maps till cs och jag kan det mesta inom mapping. Men jag undrar, hur man gör en vägg som man INTE kan se igenom men man kan gå igenom?
Seriösa svar TACK!
EDIT!!
Vet nån hur man skriver på vägen? Typ som inne i vägen på D2?!
Vet nån hur man skriver på vägen? Typ som inne i vägen på D2?!
OMG!!! Min 20:e kommentar!!!
så skicka den till dom innan
Då e de #0 som e konstig
I listan där markerar du alternativet som heter något med 'csg'. Sen lägger du då till parametern "-nowadtextures". <Ska då se ut som följer i den rutan "$path\$file -nowadtextures">
Alla banans texturer blir då inbakade i banfilen sen helt enkelt. Om du har mycket texturer och bara använder någon egen textur kan du köra på kommandot "-wadinclude", följt av namnet på din wad du vill ska följa med istället. Om din textur är döpt till apa.wad, ska det således stå "$path\$file -wadinclide apa". Då bakas bara texturerna i den wad-filen in i den kompilerade banan.
Bara att välja sätt beroende på omständigheterna helt enkelt.
Hoppas det går att förstå, och om inte annat kan säkert google hjälpa, vilket kan leda fram till en sida som denna typ, där det kan stå det man letar efter... http://collective.valve-erc.co m/index.php?doc=1015283010-581 81000
*kram*