1
Server + Brandvägg = CP
Postat av Tiinusen den 20 Maj 2006, 02:47
12 kommentarer · 98 träffar
Jag har problem och det har jag alltid haft när det gäller att hosta
via router. jag kan nu inte längre köra utan router för
jag behöver flera datorer i nätverket till att få internet. som sagt
jag har kastat ut min gamla netgear och skaffat en routerdator
med monowall och nu e frågan jag har läst många trådar om vilka portar som ska öppnas och jag har försökt och försökt att få skiten att funka men det går inte. det kommer upp ett irriterande felmedelande när jag skapar servern +ip xxx.xxx.xxx.xxx +port 27015 jag fick reda på att man skulle skriva så för annars så ställer servern bara in sig på lan ipn men när jag kör det står det att den inte kan utföra det så den får helt enkelt inte skapa en server med den ipn. och på så sätt kan jag inte skapa en server som alla ute på cyber cs space kan komma åt.
hjälp mig jag börjar bli desperat.
via router. jag kan nu inte längre köra utan router för
jag behöver flera datorer i nätverket till att få internet. som sagt
jag har kastat ut min gamla netgear och skaffat en routerdator
med monowall och nu e frågan jag har läst många trådar om vilka portar som ska öppnas och jag har försökt och försökt att få skiten att funka men det går inte. det kommer upp ett irriterande felmedelande när jag skapar servern +ip xxx.xxx.xxx.xxx +port 27015 jag fick reda på att man skulle skriva så för annars så ställer servern bara in sig på lan ipn men när jag kör det står det att den inte kan utföra det så den får helt enkelt inte skapa en server med den ipn. och på så sätt kan jag inte skapa en server som alla ute på cyber cs space kan komma åt.
hjälp mig jag börjar bli desperat.