Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

något knas med spelet

Postat av MeSaber den 4 Mars 2006, 16:13
7 kommentarer · 162 träffar
hej!

detta är problemet jag har

jag zoomar in x2 med valfri sniper

när jag drar musen saaaaaaakta åt höger går den saaaaakta åt höger

men när jag drar musen åt saaaaakta åt vänster så stannar den kvar på samma plats..

och jag drar exakt lika snabbt åt båda hållen fast åt ena hållet vill den inte röra sig sakta..

mja så lyder problemet och i windows går musen exakt lika mycket åt båda hållen när jag drar den sakta..

edit: jag tror jag hittat felet iaf, dock ingen lösning, ge förslag.. problemet: när jag drar musen åt höger så hoppar den 1 pixel eller va man ska kalla det på skärmen. men när jag dragit den 1 gång åt höger så hoppar den 2 ggr åt vänster på första draget.

drar jag den 2 ggr åt vänster så hoppar den först 2 ggr sen 1 gång som vanligt..

mysko??? vad kan va fel

mus och matta: G1 + s&s steelpad, händer dock samma på skrivbordsytan

edit2: ja nu har jag testa med MX300 mus också som jag hade liggandes och det händer samma fel.. nu återstår bara windows?

800x600 spelet, och 1024x768 windows kör jag på med windows-musdrivers

edit3: frågade polare som kör med 1024x768 och G5 laser mus och han har exakt samma problem

och nu frågar du är detta ett problem? ehm... om den hoppar 2 pixel iställe för 1 så betyder det att när man rör sakta åt vänster i spelet så missar den alltid 1 pixel och du kommer behöva dra mer för att flytta siktet åt vänster. ganska uppenbart att detta är ett problem då med andra ord.. nu är frågan finns det en lösning? eller måste man byta windows =/

bara för att du ska fatta vad jag menar så ska du ta en sniper x2 zoom och sen dra skitsakta åt vänster. så ska du få se att den hackar vänster höger hela tiden.

och i windows: dra musen 1 pixel höger, sen 1 pixel vänster, då kommer den hoppa 2 steg vänster och detta gäller varje gång du dragit 1 pixel höger

edit4: detta blir bara mer å mer mysko.. i spel menyerna så hoppar den inte alls.. men i windows hoppar den 2 pixel vänster på alla upplösningar

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..