Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

fps med ati

Postat av Raz0r-X den 20 Februari 2004, 12:52
10 kommentarer · 192 träffar
Ställde mej på yard på banan de_train.. Ungefär samma ställe som Dr^F gjorde i sin guide. Testade timerefresh och såg att jag bara fick 590 fps där. Kändes lite lite..så jag provade med min polares dator och han fick 680 fps.
Dr^F fick närmare 1600 fps där om jag inte minns helt fel, så 800 fps borde jag kunna förvänta mej tycker ja. Jag får aldrig några fps drops i smoke. Där ligger den relativt stabilt på 100 fps.

Skillnaden mellan min dator och min polares dator är att jag har ett ati radeon 9800 pro. Han har ett gf4ti4600.

Jag har ställt in inställningarna för trueform osv.. Allt på så hög prestanda som möjligt. Men ändå denna usla fps. Jag har även ändrat rätt mkt i configen för att kolla om något var galet där men så var det inte.

min dator:
2600+
512 ddr pc2700
ati radeon 9800 pro.

Någon med förslag på vad som är fel ? Kan allt bero på att hl grafik motorn är så gammal att mitt radeon inte kan utnyttja det rätt ?

Jag vet att fps problemen är väldigt tjatiga men man vill gärna ha ett svar.. Så inga onödiga kommentarer att du har en bättre dator eller något annat oväsentligt. Jag har sökt i forumen på flera ställen men inte kommit fram till någon bra lösning.
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..