Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Hade tele2 när jag bodde hemma hos mina päron. Hade driftstörningar 3-4 ggr i månaden. Dom har heller ingen driftgaranti vilket betyder att dom kan stänga av ditt internet och du är ändå skyldig till att betala.
#5 Hjälper det då om du inte kan vara uppkopplad överhuvudtaget?
Edit:
Glömde säga att deras support suger otroligt mycket också.
Räkna med en väntetid på 20 minuter och när du väl kommer fram så idiotförklarar dom dig och ställer frågor som:
-Har du kollat så att strömsladden till datorn är ikopplad?
-Lyser modemet?
-Säker på att du har en nätverkssladd?
#6, Jag har haft problem med tele2 EN enda gång på 3 månader, jag fick ut ungefär 4Mbit av mina 24. Ringde då (tog 5 minuter innan jag kom fram, men det är ju inte farligt med tanke på alla andra supporter runt om i Sverige) När jag väl kom fram så fick jag bra och snabb hjälp direkt. Han gjorde en utförlig förklaring som funkade perfekt.
Så jag förstår inte riktigt? Har du verkligen ringt rätt support?
#9 OM jag har. Kan fortfarande numret till tele2 i huvudet, inte svårt nummer men det sitter.
Vet inte hur deras support är idag, skrev bara det jag upplevde då.
Hade dock 0,5 mbit kabelbredband på den tiden! Heta grejer.
När dom väl funkade som sagt.
Tycker dom kan börja konversationen med att fråga vart man bor och sedan först och främst kolla efter driftstörningar innan dom frågar om jag har elkablar etc.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Edit:
Glömde säga att deras support suger otroligt mycket också.
Räkna med en väntetid på 20 minuter och när du väl kommer fram så idiotförklarar dom dig och ställer frågor som:
-Har du kollat så att strömsladden till datorn är ikopplad?
-Lyser modemet?
-Säker på att du har en nätverkssladd?
GAAAH!
Så jag förstår inte riktigt? Har du verkligen ringt rätt support?
Vet inte hur deras support är idag, skrev bara det jag upplevde då.
Hade dock 0,5 mbit kabelbredband på den tiden! Heta grejer.
När dom väl funkade som sagt.
Tycker dom kan börja konversationen med att fråga vart man bor och sedan först och främst kolla efter driftstörningar innan dom frågar om jag har elkablar etc.