Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
3

Fan va skönt det var att sluta!

Postat av xNp den 27 Oktober 2005, 20:37
260 kommentarer · 982 träffar
Vill först och främst förklara att jag har spelat counter-strike sedan 1999, då betaversion 3 var aktuell. Hur mycket pengar jag spenderade på internetcafe vid den tiden vill jag inte ens tänka på, men begäret fanns där, var tvungen att spela, det var så förbannat roligt. Under de här åren som counter-strike spelare måste jag säg, har varit tillfredställande. Att bege sig in i en digitalt uppritad värld, tillsammans med ett antal lagkamrater och glömma bort allt vad verklighet och bekymmer innebär har varit ett ljus i livet för min del. Att min bror har visat en väg att lyckas, genom att ha spelat cpl, har varit en förebild för mig.

Vem är jag? Den frågan kan jag bredda ut till ett antal A4-sidor, men jag tror varken ni är intresserade av att läsa eller bry er om det. Presenterar mig kort och gott som Richard "xNp" Ohlsson, 18år och går tredje året på gymnasiet. Sitter framför datorn på "heltid", ett minimum av 8timmar om dagen.

Varför jag slutar? Jag anser att det helt enkelt är dags att överlämna min gröna bössa till någon som fortfarande har något att vinna på att spela cs. Jag har redan vunnit allt jag kan tänka mig, ett par lyckliga år tillsammans med så otroligt många spelare. Vi har delat gemenskap, lycka och kämparglädje med varandra, träffats på lan och gått där ifrån med ett leende på läpparna.

Jag vill vädja alla till att fortsätta spela, men bara tills ni når den vändpunkt där ni inte kommer längre. Att utvecklas som människa, få dela med sig av sina färdigheter till laget och bli en del av "helheten" är mer vunnet än prispengar. CS är, eller var för min del, mer än bara ett datorspel. Det var en del av mitt liv, jag har inte gjort annat än att spela de sista åren, begäret och kämparglöden fanns där, det var det och de jag spelade med som fick mig att fortsätta spela, det blev en trygghet att spela med mina lagkamrater.

För att nämna några positiva, samt negativa ändringar inom cs världen följer följande lista:

Positiva:
- I tidigare versionen av cs då M4 hade ett zoom läge.
- Hoppskotten med awp och glock (då rekylen gick spikrakt).
- När he och smoken kom till, det förändrade lagspelet rejält.
- När de lade till Aug, som för övrigt blev mitt favoritvapen i beta 6 och frammåt, xNp aka aug-man blev man kallad av polarna på lanen i hässlegården (Kommer fortfarande ihåg det xatzer och origo) ^^
- När de lade till olika kameravinklar, så man kunde få ett helt annat perspektiv på spelandet.

Negativa:
- När det tog bort "spec modellen" på ghosts
- När de satte delay på min fina "bysse" (awp:n).
- När de ändrade "hoppskott" rekylen.
- Att skölden aldrig blev tillåten på CPL.
- Att det bytte "dödsikonen" på headshots, har alltid retat mig på hur ful den är. ;P

Det finns kanske en hel del andra saker att nämna, men som inte ploppar upp i huvudet för tillfället. (;

Det finns inte en chans att jag lämnar fragbite, den kommer förbli en startsida till den dag jag släpper gamingen helt, jag kommer fortfarande vara aktiv här och på mIRC, bara tagga ner på spelandet. Som sagt vill jag vädja alla till att spela cs på en seriös nivå, till ni når den vändpunkt där ni inte kommer längre. Visst, man ska inte ge upp, man ska kämpa för sin plats, men när man får en bergvägg att klättra över ska man ta sig en funderare på vad man har att vinna på att börja klättra.

Till sist vill jag tillägna en rad åt alla jag spelat och delat de här underbara åren med. Jag lämnar er inte, jag delar bara inte samma motivation som er längre. ;)

Ha en fortsatt trevlig kväll och tack för att ni läste, det kändes skönt att skriva av sig. :)

260 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 260 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..