1
85-95 fps (jag vet, tjatigt)
Postat av MickePicke08 den 22 Oktober 2005, 16:23
48 kommentarer · 47 träffar
hejsan.. här kommer jag med ännu en fps fråga.. ganska tjatigt men om ni skulle kunna va snälla och svara på denna fråga så skulle jag bli sk*t glaa!:P
aaa.. vart ska man börja..jag tror jag har gjort ALLTING man kan göra för att få högre fps på cs 1.6
lite fakta:
Geforce 6600gt
Alla olika fps configs har jag tästat
v-sync off
cl_updaterate 101
fps_max 101
cl_cmdrate 101
rate 25000
Jag har oxå gått in på olika sidor där det stått scripts för mer fps.. som jag skrivit in...
-freq 100 i set launch..
Har du något tips då jag få ut dom där extra 10 fps till ett 100 fps..? så skriv gärna in tips så säger jag om jag har gjort det eller inte..
sen en annan simpel fråga?
På min drivrutin så finns det 2 alternativ av klockning man kan göra..
den heter Inställnigar för klockfrekvense:
och där kan man välja:
ingen överklockning
automatisk överklockning
och manuell överklockning: där man kan välja Processklockningsfrekvens: 75mhz till 1000 ghz
minnesklockans frekvense: 225 mhz till 1,400 ghz
Prestand 2D och 3D på 3D kan man välja högre frekvens.... kan man göra nått där för mer fps eller vad?? ska jag ha max på båda???
aaa.. vart ska man börja..jag tror jag har gjort ALLTING man kan göra för att få högre fps på cs 1.6
lite fakta:
Geforce 6600gt
Alla olika fps configs har jag tästat
v-sync off
cl_updaterate 101
fps_max 101
cl_cmdrate 101
rate 25000
Jag har oxå gått in på olika sidor där det stått scripts för mer fps.. som jag skrivit in...
-freq 100 i set launch..
Har du något tips då jag få ut dom där extra 10 fps till ett 100 fps..? så skriv gärna in tips så säger jag om jag har gjort det eller inte..
sen en annan simpel fråga?
På min drivrutin så finns det 2 alternativ av klockning man kan göra..
den heter Inställnigar för klockfrekvense:
och där kan man välja:
ingen överklockning
automatisk överklockning
och manuell överklockning: där man kan välja Processklockningsfrekvens: 75mhz till 1000 ghz
minnesklockans frekvense: 225 mhz till 1,400 ghz
Prestand 2D och 3D på 3D kan man välja högre frekvens.... kan man göra nått där för mer fps eller vad?? ska jag ha max på båda???