Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bra FPS config, till dom som behöver det

Postat av Clockclean den 22 Oktober 2005, 13:13
68 kommentarer · 647 träffar
Hej, Jag vill hjälpa er som inte har en så där jätte bra burk och som kanske inte kan spela counter strike med riktigt bra fps. Därför har jag gjort mig en egen Fps config. Ni kommer inte märka någon skillnad på kvaliten i spelet förutom att skotthålen är borta. Om ni nu vill använda min config får nu lägga in era binds själva.

Här är den

http://files.upl.silentwhisper .net/upload5/fps_config_by_maa rus.rar

Sen så vill jag ta upp det är med -freq för en sista gång för jag sett många trådar om det på senare tid.

Alla ni nu som sitter med CRT skärmar (tjocka skärmar) kan alltså ha riktiga 100 fps i cs. Om dom inte är riktigt gamla vill säga. Först så vill jag för klara för alla som stängt av vsync att ni har inte 100 fps. Cs är förbörjan inställt på 60 hz, hz betyder per skund och då blir alltså 60 hz 60 fps. alla som inte vet om sig att dom inte har ställt in en inställning vid namn -freq 100 i Games/counter strike/ properties och launch options eller använder sig av refresh lock har alltså bara 60 fps i counter strike.

Jag ska nu förklara hur ni ska få cs att flyta så skönt som möjligt. Först så bör er dator klara 100 fps vid normala lägen. Sen så bör ni ha en CRT skärm annars kan ni nog glömma den inställning om ni såvida inte vill skada eran skärm.

Först går ni in på egenskaper/inställningar/avenc erat/ in på erat grafikkort och söker efter en meny vid namn "Bildskärmsupplösningar och uppdateringsintervall" och letar upp den upplösningen ni kör i counter strike (ex 640x480), ni kryssar i rutan under som lyder " Dölj lägen som den här bildskärmen inte kan stödja och tittar sedan hur hög hz eran skärm klarar i eran cs upplösning. Tänk nu på att ni inte skriver in 100 hz direkt utan att ha säkrat att erat cs kör i den upplösningen den klarar 100 hz i.

För att komma in på grafikkortet behöver ni själv klart en drivrutin.

För att ställa in 100 hz i counter strike öppnar ni steam menyn och höger klickar på ikonen counter strike, väljer porperties och sedan "set launch options" och skriver in -freq 100. Jag tar inga risker för att något skulle gå sönder utan detta gör ni frivilligt och ni bör ha kollat att eran skärm klarar denna inställningen.

Jag kan även tillägga att jag själv hittat en väldigt bra drivrutin som man i en meny kan välja vilket spel grafikkortet ska anpassa sig mest på. Där finns självklart counter strike, en bra grej om man bara spelar counter strike. Men jag vill inte lova er att det är 100% säkert för nvidia stödjer inte denna sorten av drivrutiner, men det funkade för mig.

Här är den

http://downloads.guru3d.com/do wnload.php?det=1167

Hoppas denna guide har hjälpt de stackare med fps dropps och kanske minskar fps trådarna tills vidare. Tack för mig och seriösa kommentarer//maarus.
Föregående tråd
Nästa tråd

68 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar