Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Åtgärder för fusk?

Postat av enema den 4 Februari 2004, 14:56
24 kommentarer · 251 träffar
Satt mig idag (tidigt på morgonen) och spelade lite public. Efter ha spelat en map insåg jag att det fans ca 5 fuskare på servern. För er som vill veta var det version 1.5. Efter jag läst en tråd om #anti-fusk kanalen beslutade jag att gå in i den och se om jag kunde få någon hjälp att åtgärda detta. Svaren var enkelriktade: Spela inte public, n00b, whiner osv... och efter att jag ifrågasatt op i kanalen och svarat på de spydiga svaren så blev jag bannad från kanalen. Som tur var sitter jag på ett it-café och kunde bara byta dator och gå in igen för att förklara att jag alls inte ville klanka ner på deras idé utan att jag bara vill fråga hur dom ska gå tillväga med problemet. Svaret jag fick då var ungefär att de skiter fullständigt i om någon fuskar på public och att dom ville bara sätta dit kända spelare.

Nu ska jag berätta hur jag ser på det hela: För att försöka minska fuskandet i CW-matcher måster man stoppa fuskandet på public-servrar. Det är på dessa servrar många nybörjare håller till som inte har skaffat klan eller lärt sig mixa osv.. Ni kan ju tänka er själva om fler och fler nybörjare fuskar, hur många kommer vi inte ha i framtiden då? Spelar inte någon större roll att det var 1.5 då många nybörjare inte lärt sig registrera ett steamkonto och därför föredrar denna version.

Slutord:
Jag vet att det är jättesvårt att haffa alla som fuskar på public men ska man starta en organisation som #anti-fusk så tycker jag att man ska några idéer att bygga på. Jag fick förslag att jag skulle skicka in HLTV på servern i fråga. Men vad hjälper detta då ingen har sitt "realnick" ändå? Istället för att lägga ner så mycket tid på att göra film tycker jag att man kunde ägna sig åt att va serveradmin eller dylikt. Och nej! till er som tror jag att jag bara gnäller för att jag blir dödad genom en vägg, de fusken jag såg var alldeles för tydliga att missa (oftast WH och speed-hack). Vill gärna ha era synpunkter vad ni tycker att man ska göra åt fuskandet på public eller om ni tror att fuskarna uppstår på ett annat sätt.

/MVH Manager för Gamingcenter @corner
Föregående tråd
Nästa tråd

24 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 24 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..