1
Another Ping-Tråd...
Postat av WI | Harmless den 21 September 2005, 19:14
7 kommentarer · 99 träffar
Tjo, köpte CS:CZ idag. När jag kommit hem och instalerat skiten och värmt upp lite mot bottar eftersom jag inte lirat CS på över ett år så fixar jag med steam, skaffar nytt steam acc, loggar in, tankar ner Counter-Strike och börjar lira. Iaf, när jag väl går in på någon server så inom loppet av 5 sekunder stiger min ping från 30-150~. Även om jag just vann totalt på en server (t3h micro is stIll in^) så kunde jag inte lira på någon som helst server med smak eftersom jag absolut inte kan spela bra med det lagget. Så jag tänkte direkt ''Äh, dålig server...'' Och bytte till en med 40~ ping. Likadant på den, provar ett antal servrar med låg server-ping och likadant på alla... Eftersom jag tyvärr inte har lust att spendera hela dagen på Fragbite's forum så söker jag lite snabba men bra svar hur jag ska kunna trimma ner pingen...
Har Telia 512mb bredband, men tvivlar på att det har med saken och göra eftersom jag hade samma förra året när jag lirade helt perfekt. Inte med datorn hlr, 3400+ Amd processor och alla andra saker i den är relativt nya eftersom jag köpte dom som ganska nya förr ca. 6 månader sen, så har iofs inte lirat CS @ Steam på denna datorn, men på den gammla funkade det perfekt, och den var MYCKET sämre, och samma uppkoppling.
Tack för allt seriöst!
/mvh Gudfadern
Har Telia 512mb bredband, men tvivlar på att det har med saken och göra eftersom jag hade samma förra året när jag lirade helt perfekt. Inte med datorn hlr, 3400+ Amd processor och alla andra saker i den är relativt nya eftersom jag köpte dom som ganska nya förr ca. 6 månader sen, så har iofs inte lirat CS @ Steam på denna datorn, men på den gammla funkade det perfekt, och den var MYCKET sämre, och samma uppkoppling.
Tack för allt seriöst!
/mvh Gudfadern