Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

FPS - överskattat?

Postat av Snigel den 28 Januari 2004, 13:21
30 kommentarer · 180 träffar
Tjo.

Jag har spelat counter-strike på samma burk i ett par år nu och låg på stabila 60-70 fps. Jag tänkte att det såklart blev bättre om man hade mer och att det skulle kännas smidigare och allt sådant, men jag trodde inte att det skulle vara någon avgörande skillnad.

Så i förra veckan klockade jag CPUn med ungefär 50 % och nu ligger jag på 100 fps i alla fall när jag är ensam och kutar runt. Vi snackar alltså om en FPSboost på kanske 40 eller 50 fps i snitt. Det är fortfarande inte bra i smokes och när det är mycket folk, men det är oändligt mycket bättre än innan.

Sedan klockade har jag upplevt en enorm boost i spelet, allting går väldigt mycket bättre än vad det gjorde innan. Det kanske är självklart såhär i efter hand, men som sagt trodde jag inte att det skulle bli -så- mycket bättre. Hur har ni andra som har bytt eller uppgraderat hårdvara märkt skillnad? Är det till större delen psykologiskt eller get det ett så stort övertag som det känns?

30 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 30 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..