Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Nya systemet i CS

Postat av Crimson den 16 Januari 2004, 03:22
81 kommentarer · 94 träffar
Måste säga att jag verkligen gillar nya moneysystemet till cs. Helt underbart!

Dock har jag gjort vissa observationer:

1. Att inte köpa första rundan som T och plantera bomben är en livsfarlig strategi, oavsett vad som händer vinner T på det. Förlorar T så har de då råd med AK47 + kevlar nästa runda när CT springer runt med mp5.

2. Förlorar CT pistolrundan kommer de nästföljande runda försöka dö så snabbt som möjligt i en totalrush mot T (så de inte plantar). T's springer istället ifrån CT och plantar bomben. "Spring och DÖÖÖÖÖÖ!!!" kommer höras i många ventar på CT ecos... även fast det är MR så blir det lite katt och råtta lek med nya systemet.

3. Du är inte längre lika fattig som T, du kan tom förlora runda 4+5 och ha råd med AK47 om du plantat bomben i föregående rundor.

4. CT's som inte lyckats hålla en bspot säker så att T plantar bomb kommer spara vapen mycket pga att en deff då inte ger så mycket och man förlorar så mycket mer om alla CT dör.

5. CT's kommer försvara bombspotter mycket mer aggressivt, fördröjande manövrar kommer bli mera viktigt så att man kan rotera i egna teamet. Att "backa och gå in samtidigt" är ingen bra idé då T kommer ha råd nästa isf.

6. Lyckas man planta på en eco har man ofta råd med AWP som T nästa. På banor som cbble kommer detta förändra mycket.

Spelet blev iaf helt plötsligt mycket snabbare. Detta tackar jag för.
Föregående tråd
Nästa tråd

81 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 81 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..