Hejsan.. Jag sitter på ett modekort som stödjer dubbla processorer... Jag har för nuvarande bara en men har funderingar kring att köpa en till så jag kör på dubbla.. då kommer jag till fråga, stödjer cs dubbla processorer? Alltså gör det någon skillnad? Eftersom om jag har en 3,0 ghz och en 3,2ghz kommer båda att gå på 3,0 ghz... fast då 3,0x2.. Kortfattat: Stödjer cs dubbla cpu's?
kanske nyare spel som doom 3 osv
men det blir aldirg lika stor skillnad som om du skulle skaffa en AMD 4800+
för även om dom delar upp arbete i en process så blir det inte lika smidigt som en ensam bättre processor som gör jobbet.
däremot är det bra om du har fler krävande processer igång, då kan dom konsentrera sig på varsitt.
/ skrivet pa eng tgb sry :D
men inte lika bra som program som stödjer det + att det aldrig bli lika bra som en superprocessor, om man bara ska ha den till en pprocess.
Vet i dagens läge inte ett enda spel som är programerat för att stöda det men de borde komma upp fler och fler spel som är det snart pågrund av dualcore blir mer och mer vanligt.
Sen kommer ju PS3 använda sig av en cell processor som har 8 kärnor!
#17 HL2 använder 2CPU:s iaf
klart du har 2 st cpu men da kommer dom inte fordela nagon arbetskraft pa ett effektivt sett och du kommer anda inte fa nagon forbattring.
Thats windows !
xhosa aka nätverks teknikern