Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
vad spelar det för roll om han ger tillbaka rcon? jag menar, är ju ffs deras server och han som har server kan göra vad han vill med den... ett rcon betyder inte att man kan "sno" en server och nej, i helvete att det skall kunna klassas som datorintrång..
Det kanske var lamt/omoget gjort, men ingen som tycker att dom "överreagerar"? Iofs tror jag inte dom anmält, svårt att tänka mig någon vara så extremt dum.. :)
Varför skulle det var dumt att anmäla? .. Jag har åkt dit en gång för "knyckning av cs-server" ..12 släta lappar och en ljus framtid var vad de tog ifrån mig. *gråta ut i ReaM:s famn*
tror inte ens polis har tid och resurser att ens ta en anmälan från dom om dom inte har tid med alla våldtäkter och sån skit så har dom väll inte tid med ett litet cs bråk om vem som äger vems server och sånna saker
det va våran server som dom tog rcon av... att vi wajnade i spelet kan nog va mycket möjligt för vi va MIX bara jag från #mca:cs.. men när man blir bannad från sin egen server så undrar man ju va fan hände nu?? in å kolla rcon_password mca hmmm funkar inte... sen så ser man att den har bytt namn till #owniddsh clan server ... så in i kanalen och ja skriver va i helvete ??... inget svar konstigt för det är 5 st som lirar 5on5 från #owniddsh på våran server.... man blir ju argare och argare .. kommer ju inte åt servern själv och han som gör det är inte hemma.. så ja kokar ihop att han som bytte rcon är polisanmäld... men så är ju inte fallet så ReaM kan ju va lugn... och #mca har inget med detta att göra ..
GL HF
Förmodligen är det dataintrång i lagens mening. Att gissa lösen på en lösenordsskyddad resurs som man inte har tillåtelse att använda och sen dessutom använda resursen är inte lagligt.
Enligt svenska datalagen som är rejält föråldrad så begår du i princip ett databrott så fort du går in på en server som ej tillhör dig oavsett om det är en HL server eller en webserver. (Dom kan ha ändrat detta men tror ej det)
kan ju inte anses vara dataintrång med tanke på att han inte ens var inne på datan och kan då inte ha gjort intrång, faktiskt så sände han bara information till serverdatorn och efter som han hade rätt pass så lydde datorn och det är väll inget han kan göra något åt eller?
gj fler såna här saker vill vi höra, och fixa ett litet svårare pass till servern nästa gång så blir den inte övertagen igen.
haha, påminner mig om när viancon och en polare "lånade" rcon till en publikserver som stod på ett internetcafé. De blev _nästan_ polisanmälda, så nog går det alltid och polisanmäla :P. Men alla sagor har ett lyckligt slut, även denna. Tror de personligen bad om ursäkt till cafét. :D
Antar att man kommer se viancon kort härefter dementera allting ;)
#51, polaren blev nerringd av cafét och hotade med att polisanmäla personen för datorintrång, så det ser jag som nästan polisanmäld dock vet jag inte hur du tolkar det.
Håller med #36. bara för att det handlar om en spelserver så är det fortfarande dataintrång. Och sen att du "gav tillbaka" rcon till dem spelar väl ingen roll ? Oavsett om du lämnar det till hela q-net eller behåller det är det fortfarande en kriminell handling. Vad sägs om att sluta gissa rcon och växa upp ream ?
"Efter den senaste tiden fokusering av sk Esport har vi i tagit fram en handlingsplan som skall ligga till grund för hur vi skall tackla problemet med Counter.Strike server abuse. Reglerna är glasklara använder du Rcon commadon där du ej har rätt att använda dom blir det rättsliga påföljder. Straffet är enligt gällande datalag max 3 års fängelse."
Han säger även
"Vi kommer ta till hårdhandskarna för att få slut på 14is mentaliteten som råder där ute och är beredda att ta till vilka medel som helst för att få bort rötäggen inom Esport"
Seriöst, jag tror inte mina ögon, det sitter altså vissa som försvarar denna person, den omognaste typen av fjortisar hur jävla mogen är man om man snor en annans servers rcon och sedan försöker göra den till sin egen. fan alla ni som försvarar han o säger att "helt rätt gjort" död åt er era jävlar.... fan lite moral i kroppen har ni väll. Inte lärt er om "mitt och ditt" än eller? era ****mongon döplz. särskillt ream jävla fjortis!
Over and out! Lst^
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
O M G nu vet jag vilka det var, en mix ffs. Och ni tog över servern i början av matchen.
Så jag undrar vilka som är mogna. Och hörde att du kissade på dig när han ville polisanmäla dig :)))
Tror nog farbror blå bara skrattar om dom är så dumma att dom anmäler.
GL HF
gj fler såna här saker vill vi höra, och fixa ett litet svårare pass till servern nästa gång så blir den inte övertagen igen.
Antar att man kommer se viancon kort härefter dementera allting ;)
haha, va tänker idioterna med egentligen? inte hjärnan iaf.
efter en takeover ger man itnen tillbaka de direkt ffs
man ska låta dem gråta en vecka först
Sen kommer de inte få rätt heller. Så det känns rätt meningslöst att oroa sig.
"Efter den senaste tiden fokusering av sk Esport har vi i tagit fram en handlingsplan som skall ligga till grund för hur vi skall tackla problemet med Counter.Strike server abuse. Reglerna är glasklara använder du Rcon commadon där du ej har rätt att använda dom blir det rättsliga påföljder. Straffet är enligt gällande datalag max 3 års fängelse."
Han säger även
"Vi kommer ta till hårdhandskarna för att få slut på 14is mentaliteten som råder där ute och är beredda att ta till vilka medel som helst för att få bort rötäggen inom Esport"
Over and out! Lst^
hur orkar ni hålla på? Spela o va snäll istället :p