Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
2

Botgames Turnering #6 (CS 1.6)

Postat av Triggen den 28 December 2015, 17:36
14 kommentarer · 1 451 träffar
Jag har efter lång tids inaktivitet återvänt till Counter-Strike-scenen och fick lust att sparka liv i Botgameskonceptet igen. Jag har arrangerat och slutfört 5 turneringar tidigare åren 2011-2012, och tänkte nu starta upp en 6:e turnering. Idén är att köra på 1.6 för närvarande men jag har planer inför en CS:GO Botgamesturnering. Men har varken spelet eller resurserna för att kunna arrangera en sådan turnering just nu. Men för er som är sugna på att prova en turnering i 1.6 så beskriver jag vad Botgames går ut på här i beskrivningen nedanför.

Spelet botgames går ut på att en mänsklig spelare möter en annan och man har 4 botar i vardera lag, i den här turneringsupplagan är det då mer "klanbaserat" förstås. Och man får själv välja preferenserna och namnen på sina botar och sitt lag. Vi brukar spela på custom de_ kartor som inte är så välkända men väldigt roliga och optimala för just bottarna att navigera på, därav en bättre spelupplevelse än på t.ex de_nuke eller de_train.

Det finns inget pris satt, utan allt bygger bara på renodlat skoj och ära. Jag och några andra frivilliga kommer sköta administrerandet i turneringen och kommer såväl para ihop spelarna då det är dags för deras matcher och vara spectator hela matchen. Något anticheat finns inte, utan jag kommer ha HLTV proxy inne samt kolla på matchen så jag betvivlar att någon som tror sig kunna fuska kommer komma undan helskinnad. Det kommer så klart vara gruppspel och därefter en utslagningsfas där de överlevande spelarna får slå sig upp till en finalplats.

Vi kommer att använda hamachi för att ansluta till varandras new game servrar. Vem som får hosta matchen kommer bestämmas genom vår internetversion av att singla slant, de två spelarna får välja numret 1 eller 2 sedan använder jag en slumpgenerator för att se vem som vinner hosten. Eftersom t.ex Excellent-Servers inte stödjer botar på sina betalservrar så kan vi tyvärr inte vända oss till den lösningen utan vi får köra på det vi har (aka new game/dedicated servers).

https://www.youtube.com/user/BotgamesOfficial

På Botgameskanalen kan ni se highlights från tidigare turneringar. På Facebook finns det både en officiell sida och en sluten grupp för spelare att engagera sig i.

https://www.facebook.com/groups/1537062569942930

https://www.facebook.com/BotgamesOfficial/

För er som tycker att 1.6 är dött och det därför verkar meningslöst att försöka arrangera en turnering i det spelet, så kan jag säga att det har att göra med att jag personligen aldrig har spelat CS:GO och inte har resurserna eller nödvändig information för att kunna arrangera en turnering i det. Men om någon är intresserad av att försöka hosta en CS:GO BGturnering så är det fritt fram.

Spelare bekräftade för Botgamesturnering #6: (32 platser)

Triggen (än så länge, men mer kommer garanterat)

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..