Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Haka på E-sportstrend?

Postat av DPB den 7 Februari 2014, 18:35
35 kommentarer · 1 394 träffar
Känns som idag när man börjar se till att E-sporten börjar växa till sig och faktiskt börjar bli mer "accepterad" i samhället. Hur lång tid tror ni det tar innan det faktiskt exploderar ordentligt?

Har funderingar på att använda ett potentiellt kapital för att hitta seriösa svenska spelare till en ny förening.

Min mag-känsla är att likt bemanningsföretagen när de lanserades och när man tittar på dem idag, så borde detta vara något som kan vara värt att investera i.

Jag själv klev ur cs-scenen för massor av år sen"drömmen att bli proffs", har alltid haft ett gott öga till alla former av spel och är fortfarande aktiv på en hobbynivå när det inte kommer till att jobba.

Vad tror ni? Finns det talanger som vill satsa om kapitalet finns och chansen ges? Vi pratar ju inga höga löner eller arvoden till en början men om man får växa långsamt så känns det ändå som att det går att få fram nya talanger.

Har erfarenhet från föreningslivet och är redan idag kapten för ett lag inom en fysisk sport samt sitter med i styrelsen för den som ledamot. Utöver det så har jag jobbat både med rekrytering och "samordning" tidigare, utöver det är jag van att gå på möten och sluta avtal med större kunder som skedde dagligen i mitt tidigare jobb.

Vad tror ni själva som spelare och "drömmare" med den erfarenhet jag har, är detta något som kan lyckas? Vad tror ni att jag saknar för att vara en bra "manager" åt spelarna och hela resterande karusellen?

35 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 35 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..