Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#8 3k kan bli lite tight om man ska kröka också, om man bara ska leva så går det.
jag rekommenderar dig #0 att ta longtailbåtar ut till andra stränder och öar. såsom freedom beach och andra istället för att hänga på stränderna i phuket. det kostar inte särskilt mycket och det är mycket skönare stränder.
Jag hade nog sagt 15k om du ska leva gött och slippa vara en snål jävel.
Någon sa att du kan ta taxi för 6 kronor??? Det stämmer inte, speciellt inte om du ska till phuket på högsäsong. Att ta en tuktuk inom patong kostar 200 baht, från patong till kata kostar ungefär 500 baht.
Stränder som ligger nära patong, (utgår från patong för det är där det är mest drag) som jag kan rekommendera är, Lahm Sihn Beach och Paradise Beach. Lahm sihn är sjukt härligt.
Tiger Kingdom, asfräckt!!!
Och såklart Bangla Road, och om ni ska förkröka i patong gör ni det på otop uppe vid hardrock cafe, tvärs över vägen.
Säger som #14 6kr för taxi? Nej inte på högsäsong 500baht till patong från kata osv inte såå billigt som alla tror blivit dyrare nu men 15k för 3 veckor e dugligt.
#14, #15 jag var där i januari för något år sedan, åkte tuktuk inom området i phuket jag bodde (minns tyvärr inte vart jag var) och vi betalade mellan 6 och 10kr.
och även om taxipriset skulle vara 200baht-500baht så är 15k så sjukt kryddat så det inte finns. vad har ni tänkt att han ska spendera pengarna på?
#0 jag lämnade Phuket för cirka 10 timmar sen och är på g mot fillipinerna. Självklart ska du vara på Bangla road största delen sen som #14 säger, åk till lite fler öar. Jag rekomenderar 8k om du vill kröka flesta dagarna samt äta ute och dra någon utflykt. Du kan alltid leva snålare men ta med för säkerhets skull. Kika på phi phi öarna också. Lite dyrt men riktigt fett!!
#20 minnet kanske sviker mig då, men oavsett så är 15k för tre veckor i thailand otroligt mycket. som jag skrev innan så skulle 7-8k räcka helt klart och då lever man inte snålt.
Drar och backpackar om 2 veckor, Thailand (2 veckor) Kambodja och Vietnam (1 vecka respektive) och jag kommer ha med mig 16-17k beroende på hur mycket sista lönen blir. All info jag tagit in är att man klarar sig definitivt på 15k.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
7-8k, även det är lite i överkant.
De är penis hororna som kostar duvet! ;)
som #7 säger så ska du käka på de lite mindre ställena, både godare och billigare mat (den prisklassen jag skrev ovan).
Ät inte på ställen bara för att det ser fint ut, kolla istället vart thailändarna går för där är det oftast bäst mat till ett bra pris.
jag rekommenderar dig #0 att ta longtailbåtar ut till andra stränder och öar. såsom freedom beach och andra istället för att hänga på stränderna i phuket. det kostar inte särskilt mycket och det är mycket skönare stränder.
Och hur mycket såklart!
Någon sa att du kan ta taxi för 6 kronor??? Det stämmer inte, speciellt inte om du ska till phuket på högsäsong. Att ta en tuktuk inom patong kostar 200 baht, från patong till kata kostar ungefär 500 baht.
Stränder som ligger nära patong, (utgår från patong för det är där det är mest drag) som jag kan rekommendera är, Lahm Sihn Beach och Paradise Beach. Lahm sihn är sjukt härligt.
Tiger Kingdom, asfräckt!!!
Och såklart Bangla Road, och om ni ska förkröka i patong gör ni det på otop uppe vid hardrock cafe, tvärs över vägen.
och även om taxipriset skulle vara 200baht-500baht så är 15k så sjukt kryddat så det inte finns. vad har ni tänkt att han ska spendera pengarna på?
#0 jag lämnade Phuket för cirka 10 timmar sen och är på g mot fillipinerna. Självklart ska du vara på Bangla road största delen sen som #14 säger, åk till lite fler öar. Jag rekomenderar 8k om du vill kröka flesta dagarna samt äta ute och dra någon utflykt. Du kan alltid leva snålare men ta med för säkerhets skull. Kika på phi phi öarna också. Lite dyrt men riktigt fett!!
#21 100baht = 20kr, bahten har gått ner.
Självklart drar ju pengarna iväg om man spelar mycket med thaiorna om drinkar och ringer i klockan varannan kväll :)
Bon voyage!
Tack för tipsen
Kommer väl bli en del krök och nöjen