Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Söker Stand-by-Me-liknande film.

Postat av ALEXNDR den 7 Januari 2014, 23:19
10 kommentarer · 2 850 träffar
Hej Fragbite.

Ej insatta filmentusiaster ombedes ej kommentera.

Ni som sett de allra flesta nya filmer värda att se vet att man ibland inte bara är sugen på att se en viss film: utan en viss typ av film. Det kan vara att man är sugen på att se en genre eller en skådespelare men jag känner allt oftare att jag vill se filmer som speglar en viss era och atmosfär.

Är säker på att de som rör sig i dessa trådar har sett 'Stand By Me' med den så sorgligt tidigt bortgångne River Phoenix. Det är en film jag håller väldigt kär. Allt med filmen tilltalar mig: Nostalgin som kryper sig på en av grabbarnas vänskap som porträtteras, atmosfären som strålar "det var bättre förr"-anda och tidsepoken i USA som talar om för oss att "ni har inte varit med om denna tid, där och då, och det är synd". Jag själv är född i närheten av år 1990 och har alltid varit intresserad av den svunna tiden. Historia, ny-gammal som uråldrig är något jag alltid intresserat mig av. Så ni förstår min iver att ta del av så mycket som möjligt.

Söker nu filmer som liknar den atmosfären de fått till i Stand By Me, Dead Poets Society m.fl. Någon som kan rabbla upp några filmer som kan närma sig dessa två mästerverk? Mina enda grundkrav är det förstnämnda och att det ska vara bra skådespeleri. Skådespeleriet är A&O för mig. Jag måste kunna köpa genuiniteten annars klarar jag inte av att njuta av filmen.

Hur viktigt är genuinitet i en stor-film för er?

10 personer har röstat

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..