11
Julservern 2013
Postat av julsteffz den 22 Oktober 2013, 17:44
252 kommentarer · 5 662 träffar
Hallå hallå! Nu är vi här med våran officiella tråd för i år!
Har fått lite kommentarer i den gamla tråden om när vi börjar med att informera er.
Så det gör jag nu då! :)
Vi gör exakt som det andra året, vi drar upp en test-run som inte riktigt är bestämt för att Henst är på en liten resa till det stora landet Amerika, så jag sitter här hemma ensam i höstvädret och ensamheten.
Men vi har allting planerat och fixat, så det ser bra ut, även radion är fixad så det går att höja och sänka detta året, som var ett stort problem förra året då julradion var på superhög volym hela tiden!
Samma skins och models inne på servern, samma maps, kommer att länka bilderna och banorna lite längre ner här.
Om det är någon bana ni saknar, vill ha eller har gjort så bara att skicka ett PM eller skriva en kommentar i tråden!
Och den bästa nyheten i år är att vi kommer ha tävlingar med lite roligare priser istället för bara e-s.se credits och några spel.. första tävlingen kommer upp idag ska bara bestämma regler först.
Vi söker också i år ett par aktiva snälla julgosiga gubbar/kärringar som vill admin och kasta ut alla "buzzkillers" och fuskare.
Så, det jag har nu, mapsen och våran facebook grupp som endast kommer att handla om julservern kommer jag länka här nedan!
Inte långt kvar nu nissar .<-:)
Våran facebook-page som ni jätte gärna få gilla
www.facebook.com/Gubbarnas
Skinsen ville inte vara med i tråden, så kolla på facebooksidan istället! :)
Sådär, mer bilder finns även på facebookgruppen, hemsidan kommer upp inom en vecka, och vi har våran IRC-kanal som vanligt
#julservern @qnet
MAPS:
de_gavlebocken_v1
de_xmas
de_alps
de_herrenberg
de_nuke_iarna
de_christmas
de_christmas_tree
de_dust2_christmas
de_dust2_xmas
de_xmasdust
de_nbnorthpole
de_XMASmansion
de_snipe_it5_xmas
xmas_apehouse
xmas_lodge
xmas_crazytank
cs_alpin
cs_winter
cs_winterhood
cs_tomte
cs_tomte2
cs_winternights
cs_aral
cs_assault_december
cs_assault_santa
cs_snowflake
cs_whiteXmas
cs_coldmansion
* Julradion kanske att vi lägger till några mer!
* Bomben kommer att slumpmässigt bli en tomte, julgran eller ett paket!
*Playtime plugin också, så man kan se vem som har spelat mest. Man skriver /played. Och /topplayed för att se toplisten!
* Rank som är som vanligt. /rank och /top15
* 16-24 slots på server, inte riktigt bestämt än
* RTV funktioner
* Tomte models på båda sidorna
* Vi har även gjort om deffkitt till CT så det ser lite roligare ut än en helt vanlig bomb. (Bara att ladda ner, ni behöver inte in i models mappen och fixa)
IP: kommer strax
vill passa på att säga att
Kaffe!? @fragbite
johnny depp @fragbite
hIN @fragbite
Hade lite roliga minnen från servern som värmer oss :) tack till er!
Ha det riktigt gott nu, har jag missat något får jag fixa det, bara att säga till,
MVH / JuLSteFFz och Henst!
Har fått lite kommentarer i den gamla tråden om när vi börjar med att informera er.
Så det gör jag nu då! :)
Vi gör exakt som det andra året, vi drar upp en test-run som inte riktigt är bestämt för att Henst är på en liten resa till det stora landet Amerika, så jag sitter här hemma ensam i höstvädret och ensamheten.
Men vi har allting planerat och fixat, så det ser bra ut, även radion är fixad så det går att höja och sänka detta året, som var ett stort problem förra året då julradion var på superhög volym hela tiden!
Samma skins och models inne på servern, samma maps, kommer att länka bilderna och banorna lite längre ner här.
Om det är någon bana ni saknar, vill ha eller har gjort så bara att skicka ett PM eller skriva en kommentar i tråden!
Och den bästa nyheten i år är att vi kommer ha tävlingar med lite roligare priser istället för bara e-s.se credits och några spel.. första tävlingen kommer upp idag ska bara bestämma regler först.
Vi söker också i år ett par aktiva snälla julgosiga gubbar/kärringar som vill admin och kasta ut alla "buzzkillers" och fuskare.
Så, det jag har nu, mapsen och våran facebook grupp som endast kommer att handla om julservern kommer jag länka här nedan!
Inte långt kvar nu nissar .<-:)
Våran facebook-page som ni jätte gärna få gilla
www.facebook.com/Gubbarnas
Skinsen ville inte vara med i tråden, så kolla på facebooksidan istället! :)
Sådär, mer bilder finns även på facebookgruppen, hemsidan kommer upp inom en vecka, och vi har våran IRC-kanal som vanligt
#julservern @qnet
MAPS:
de_gavlebocken_v1
de_xmas
de_alps
de_herrenberg
de_nuke_iarna
de_christmas
de_christmas_tree
de_dust2_christmas
de_dust2_xmas
de_xmasdust
de_nbnorthpole
de_XMASmansion
de_snipe_it5_xmas
xmas_apehouse
xmas_lodge
xmas_crazytank
cs_alpin
cs_winter
cs_winterhood
cs_tomte
cs_tomte2
cs_winternights
cs_aral
cs_assault_december
cs_assault_santa
cs_snowflake
cs_whiteXmas
cs_coldmansion
* Julradion kanske att vi lägger till några mer!
* Bomben kommer att slumpmässigt bli en tomte, julgran eller ett paket!
*Playtime plugin också, så man kan se vem som har spelat mest. Man skriver /played. Och /topplayed för att se toplisten!
* Rank som är som vanligt. /rank och /top15
* 16-24 slots på server, inte riktigt bestämt än
* RTV funktioner
* Tomte models på båda sidorna
* Vi har även gjort om deffkitt till CT så det ser lite roligare ut än en helt vanlig bomb. (Bara att ladda ner, ni behöver inte in i models mappen och fixa)
IP: kommer strax
vill passa på att säga att
Kaffe!? @fragbite
johnny depp @fragbite
hIN @fragbite
Hade lite roliga minnen från servern som värmer oss :) tack till er!
Ha det riktigt gott nu, har jag missat något får jag fixa det, bara att säga till,
MVH / JuLSteFFz och Henst!
Uppdatering skriven 23 Oktober 2013, 14:23
Måste även tillägga att runkbertil eftersökes! Och hoppas att du kan spela mer än 2minuter i år ;)
Uppdatering skriven 23 Oktober 2013, 20:03
TÄVLING; Hallå nissar, första tävlingen är igång, pirset kommer att vara en Steeseries QcK+ MLG musmatta
Tävlingen går ut på att rita/måla eller att ta kort på den finaste/snyggaste eller helt enkelt bästa tomten! Som vi även kommer att använda som profilbild på facebook!
Ni kan skicka in era bidrag till mig JuLSteFFz på fragbite i ett PM eller till våran facebook-sida i ett PM.
Lycka till nu, tävlingen kommer att avslutas och vinnares kommer att nämnas den 1 November 18.00
/MVH
JuLSteFFz & Henst
Tävlingen går ut på att rita/måla eller att ta kort på den finaste/snyggaste eller helt enkelt bästa tomten! Som vi även kommer att använda som profilbild på facebook!
Ni kan skicka in era bidrag till mig JuLSteFFz på fragbite i ett PM eller till våran facebook-sida i ett PM.
Lycka till nu, tävlingen kommer att avslutas och vinnares kommer att nämnas den 1 November 18.00
/MVH
JuLSteFFz & Henst
Uppdatering skriven 30 Oktober 2013, 15:21
IP: jul.gubbarnas.se
Uppdatering skriven 30 Oktober 2013, 23:07
Drar en till update vi har lagt till några mer maps detta år, som jag har testat och dom verkar skoj
*cs_noel-assault_magmas_b2
*de_christmas_rush
*de_perno_elle
*de_snowville (som är min favoritmap för detta året :])
*de_st_johann
*de_spoc
IP och allt har kommit, servern är inte uppe, vi kommer med datum snart, men lägg till den redan nu i favoriter, 2 dagar kvar utav tävlingen också!
längtar..
*cs_noel-assault_magmas_b2
*de_christmas_rush
*de_perno_elle
*de_snowville (som är min favoritmap för detta året :])
*de_st_johann
*de_spoc
IP och allt har kommit, servern är inte uppe, vi kommer med datum snart, men lägg till den redan nu i favoriter, 2 dagar kvar utav tävlingen också!
längtar..
Uppdatering skriven 31 Oktober 2013, 13:42
Ny ip..................
jul.gubbarnas.nu där har vi den riktiga IP, ber så hemskt mycket om ursäkt...
jul.gubbarnas.nu där har vi den riktiga IP, ber så hemskt mycket om ursäkt...
Uppdatering skriven 1 November 2013, 18:22
Sådär, första vinnaren av första tävlingen är
miniryo @ fragbite.se
Du har vunnit en QcK+ MLG musmatta från MaxFPS!
Kontakta oss så snabbt du kan!
Grattis!!
miniryo @ fragbite.se
Du har vunnit en QcK+ MLG musmatta från MaxFPS!
Kontakta oss så snabbt du kan!
Grattis!!
Uppdatering skriven 14 November 2013, 21:54
Hallå hallå, lite glada nyheter, testrun kommer att komma att vara nu i helgen, lördag den 16/11/2013 servern kommer att komma upp kl 20.00 till klockan 00.00.
IP: jul.gubbarnas.nu
Så vi kan se om det uppkommer några buggar och ni får lite smakprov! :)
Vi lanserar även hemsidan, där det finns ett forum ni kan skriva trådar, om ni har blivit felaktigt bannade, eller har demo på någon.
Även lite jultips om filmer, julklappstips osv.
www.Gubbarnas.nu
Ha det gött så syns vi till helgen!
/MVH
JulSteFFz, Henst och jannekrans Crew från julserver!
IP: jul.gubbarnas.nu
Så vi kan se om det uppkommer några buggar och ni får lite smakprov! :)
Vi lanserar även hemsidan, där det finns ett forum ni kan skriva trådar, om ni har blivit felaktigt bannade, eller har demo på någon.
Även lite jultips om filmer, julklappstips osv.
www.Gubbarnas.nu
Ha det gött så syns vi till helgen!
/MVH
JulSteFFz, Henst och jannekrans Crew från julserver!