Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Komma in i Alpha tillståndet inom spel

Postat av deston den 8 Augusti 2013, 18:04
13 kommentarer · 390 träffar
Några utav er kanske har hört talas om att komma in i fokus när man spelar, spela i ett såkallat "flow". Man presterar på topp och allt man gör flyter helt enkelt på utan ens vetskap. Det är i ett sånt här tillstånd man vill komma in i, alpha tillståndet. Det är här man aimar och spelar som bäst. Men det är inte alltid lätt att komma in i detta tillstånd, som jag förstår det gör man det undermedvetet. I vilket fall som helst så när man uppnår detta så blir det mycket roligare att spela. I detta fall menar jag alla spel men jag tänker fördjupa mig inom Counter-strike kategorin.

Jag har försökt under flera tillfällen att komma in i ett sådant här "fokus" men med flera misslyckanden. Kanske ni kan dela med er av egna erfarenheter, tips och tricks på hur just ni kommer in i detta tillstånd? Eller som man kanske borde säga, komma in i den "högra hjärnhalvan". Av egen erfarenhet så kommer jag bara in i tillståndet efter ett hårt träningspass, det är bara dagar jag inte tränar som spelandet går dåligt ironiskt nog. Jag har själv försökt mig på denna tråd där ämnet diskuteras. Men utan någon framgång av denna "warmup" teknik som beskrivs i tråden så släppte jag det helt enkelt.

http://www.fragbite.se/?thread ID=973823

Som jag förstår det uppnår proffsen detta hyfsat lätt av någon konstig anledning. Antingen har dom en bra teknik för att komma in i själva fokuset eller "flowet" eller så gör dom det utan att tänka på det när dom spelar CSDM.

Vad har ni för tankar och funderingar kring detta? Frågan är väl mer HUR gör man för att uppnå detta?
Föregående tråd

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..