1
Ojämn ping efter uppdate
Postat av SturePojken den 13 Maj 2013, 22:06
2 kommentarer · 409 träffar
tja, haft ganska stora problem efter nya uppdateringen i februari trodde det skulle lösa sig ju mer dem uppdatera. Jag tycker dem uppdaterat spelet satt flytet är tillbaks och nu kan man ju även kö 120fps och 120hz utan att man hoppar konstigt vilket jag tyckte va riktigt bra. Men när det kommer till att spela online hoppar min ping från 4 till 15 asso varje millisekund mellan där vad jag ser i net_graph verkligen hela tiden, innan uppdaten brukade den skifta sakta mellan 8-12 ping och då hade jag grymt bra flyt i spray etc. Men nu går den ner till 4 ibland och hoppar som sagt ständigt upp till 15 ping däremellan. Tänkte då att det måste va rates, så sökte lite och fann då att man skulle om man kör fps_max 99.5 ha
cl_updaterate "102"
cl_cmdrate "105"
rate "100000"
ex_interp "0.00980392"
Men jag tror detta endast gäller folk med fiber eller en hastighet över 50 mbit/s upp och ner eller?
jag har 15mbit/s ner och 1.8mbit/s ut och hade inge problem i den gamla versionen av cs med de förra standard ratesen, går inte att spela riktigt nu då skotten går helt slumpmässigt pågrund av den ojämna pingen endast online då, på lan server flyter det på som smort.
Vilka rates föreslår ni för min hastighet vill då kö med 120fps och 120hz istället för 100hz 100fps nu när det går men då är inte dem ratesen jag fick rätt anpassade och det hoppade ännu mer med det på.
Så slutligen det jag vill ha svar på är potentiella inställningar som kan orsakat hoppandet på pingen som jag då tror är rates och isf vilka rates skall jag ha i denna uppdaten? om ni ser till min internethastighet?
Tacksam för svar och tack på förhand!
cl_updaterate "102"
cl_cmdrate "105"
rate "100000"
ex_interp "0.00980392"
Men jag tror detta endast gäller folk med fiber eller en hastighet över 50 mbit/s upp och ner eller?
jag har 15mbit/s ner och 1.8mbit/s ut och hade inge problem i den gamla versionen av cs med de förra standard ratesen, går inte att spela riktigt nu då skotten går helt slumpmässigt pågrund av den ojämna pingen endast online då, på lan server flyter det på som smort.
Vilka rates föreslår ni för min hastighet vill då kö med 120fps och 120hz istället för 100hz 100fps nu när det går men då är inte dem ratesen jag fick rätt anpassade och det hoppade ännu mer med det på.
Så slutligen det jag vill ha svar på är potentiella inställningar som kan orsakat hoppandet på pingen som jag då tror är rates och isf vilka rates skall jag ha i denna uppdaten? om ni ser till min internethastighet?
Tacksam för svar och tack på förhand!