Tjena!
Jag har suttit ett jävla tag nu och försökt komma på vad en cs-sida som aldrig blev klar hette. Det var nog iallafall ett år sen jag vet att de var "aktiva" och de hade även en facebookgrupp där de hela tiden sa att "nu har vi bara det sista kvar". Jag kan inte för något i helvete komma på vad fan sidan hette.
De lovade iaf laddersystem och tävlingar hit och dit.
Någon som har någon aning om vad jag pratar om?
Såg att de hade tagit bort sin facebooksida, vilka horungar
Skrivet med min Android-mobil
OnT: frag.se som #1
Fuck fuckeli fuck fuck.
Horunge är en typografisk term för en ensam och ofullständig textrad eller ett ensamt ord, i början eller slutet av ett stycke, som hamnat på annan sida eller i annan spalt än resten av stycket.
Man skiljer på två typer av horungar. En dubbel horunge är då sista raden i ett stycke hamnar högst upp i en ny spalt eller på en ny sida. En enkel horunge är då första raden i ett stycke hamnar längst ner på en sida eller i en spalt. Den enkla horungen brukar de flesta formgivare idag acceptera, men den dubbla horungen brukar de flesta grafiska formgivare/redigerare göra allt för att undvika.
Så de bevisar att de gjorde allt för likes och ingen av dom kunde koda för 5 öre. :)
Har varit myt hela tiden
Deras ända "riktiga" sponsor är maxfps där minst(!) en av grabbarna bakom projektet jobbar, maxfps är ett litet företag som drivs av ett gäng kompisar som säljer datorsaker.
Skaparna är runt 25 år. Mer personlig information ska ni inte få :)
Jag skiter blankt i innebörden av ordet horunge då jag använder det som en förolämpning, om du nu tänkt få för dig att gnälla över det.
Har du inget bättre för dig än att sitta och leka polis på fragbite? Jag rekommenderar ett socialt liv eller kanske köpa ett gymkort på det lokala gymmet så att du faktiskt kan bli så stor som du sitter och leker. Jag är förövrigt 18 år och ingen "liten ungdom" som du så fint sitter och försöker påstå.
#22 Klargjorde det för oss alla, skaparna av frag.se är/var horungar.
Tror helt ärligt inte att det gick helt rätt till.
De bra nyheterna är att hela sidan är färdig och redo att slängas upp - och var varit det mer eller mindre hela våren.
De dåliga nyheterna är att programmeraren som ansvarar för spelsystemet, statistiksystemet och allt däremellan varit otillgänglig under en längre tid och inte kunnat knyta ihop säcken så att vi kan få upp allting på webben.
skrevs för 1 år sedan!
Frag.se dog tillsammans med spelsystemet som såldes till Games4u och 1.6 uteblivande på esport fronten. Ingen på Frag.se har någon form av koppling till MaxFPS.
Allt kapital kom från egen ficka, tiden för utvecklandet användes efter annan arbetstid och de ända sponsorerna som gick in med stöd var ett hårdvaru-företag som hjälpte oss med infrastrukturen.
Gillar inte att du sprider massa bull shit.
Det är ingen slump att det bara är maxfps som syns som sponsor på startsidan nu.
Det är heller ingen slump att frag.se bara gör reklam för maxfps i var och varannat inlägg på twitter/facebook och inga andra av sponsorerna.
Isåfall har jag en fråga, varför blockade ni folk från eran facebookgrupp som läkte information?
De största partnern var E-S som skulle förse oss med serverparken, jag skulle säga att vi marknadsföre dem mera - men va spelar det för roll. Vi var duktiga på att marknadsföra och skapa hype - sen var vi sämre på att färdigställa och leverera en produkt åt er - men det finns anledningar. För att driva något måste du marknadsföra och bra marknadsföring ger förtroende.
Jag vet att många blockerades, dock inte pga av läcka information - för det fanns inget som blev läkt vad jag vet. Utan att vi slog på filtret som blockerade alla användare som svor, uttryckt sig olämpligt mot andra användare eller allmänt.
De som ville få upp Frag.se mest var vi själva.
Namn: Jacob Bay
Inköpare påMaxFPS AB
Tidigare: Inlagringsansvarig på Bonver
Utbildning: Arlandagymnasiet
Är det du som är jacob@maxfps.se också eller?
Dvs ingen slump att MaxFPS är med på varje bild nu lägger upp och gör reklam för, även startsidan just nu, meda övriga inte syns.
#38 Vad vill du ha svar på? Förstår inte riktigt vart du vill komma. Att jag som ny anställd frågar min chef om han kan ge oss rabatt när vi ska inhandla våra priser?
Vi började bygga Frag.se långt innan jag jobbade på MaxFPS. Klart vi marknadsför alla våra partners?
Sen vill jag även tacka dig för att du är engagerad. Riktigt kul. Mindre roligt att vi inte kunde mötas på forumet på Frag.se.
Saken är den att du jobbat på MaxFPS _Länge_ och ni gör reklam för maxfps på frag.se, frag.se har aldrig funnits, bara varit reklam
Först säger du att ni var bra på att marknadsföra projektet. Sen säger du att bra marknadsföring ger förtroende. Ni hade MAX 10 personer som hade erat förtroende under tiden ni "utvecklade" projektet. Alla visste att de var en REN MYT!
Vilket innebär att ni failade på:
- att marknadsföra projektet
- att leverera en färdig och helt fungerade produkt
Amatörer.......
Att vi ens sitter här idag och diskuterar är väl ett bevis på att det fanns en längtan efter Frag.se.
Projektet existerade, det kan massor av människor intyga som varit insatta - all kod finns fortfarande kvar. E-S, MaxFPS, G4U, Warlock, övriga Frag-anställda, Battlelog (ESN), Portlane, Playnation och många flera kan intyga det.
Kan för övrigt tillägga alla om att de som är intresserade av att kolla in sidan, förvisso utan något fungerande statistik- och spelsystem eller realtidssystem (då vi inte längre kör tjänsten via ESN av uppenbara anledningar) är mer än välkomna att PM:a mig.
Skrivet med min iPhone
Jag vet vad som hände båda. Och det har gått korrekt till. Mer behövs inte sägas :)