1
se hit nvidia användare gamma probs.
Postat av hORMAMMADÄNGARE den 16 April 2005, 18:46
32 kommentarer · 259 träffar
Tja jo det är så att igår så blev min dator cp...
gamman blev helt plötsligt skit mörk och så ändrar jag i nvidia settings.. och sen så ser det okej ut men i cs är det skit mörkt !? :S
jag har brightness 5 och gamma 5 men det hjälper inte :S
så kan ni säga vad ni har för ljusstyrka(brightness)/kontras t(contrast)/gamma
själv har jag:
brightness: 100%
contrast: 100%
gamma: 1,00
och dessa inställningar hittar ni på Gamma correction
jag frågar bara er som hjälp till att mitt cs ska bli bra
och dessa inställningar är default.
OBS! Skriv inte "fixa powerstrip" för det funkar ändå inte med det
det är skit konstigt mitt CS har ändå jätte låg gamma och är mörkt även fast jag har behaglig bild i windows.
Fast jag har skit HÖGA VÄRDEN på gamman och alla andra inställningar i windows så blir det ljust i cs men ändå inte,
för gamman är mörk! t ex "glocken" är skit mörk! och mörka ställen är JÄTTE MÖRKA tex mörka på dust2 och ct spawn och om man hoppar ner från T spawn ner mot mitten där är det än låda och den är jätte mörk!
EDIT : bilderna är helt onödiga för de ger bara effekt på din skärm ganska onödigt av mig att lägga upp de överhuvudtaget så dum jag är :P men plz hjälp mig!
gamman blev helt plötsligt skit mörk och så ändrar jag i nvidia settings.. och sen så ser det okej ut men i cs är det skit mörkt !? :S
jag har brightness 5 och gamma 5 men det hjälper inte :S
så kan ni säga vad ni har för ljusstyrka(brightness)/kontras t(contrast)/gamma
själv har jag:
brightness: 100%
contrast: 100%
gamma: 1,00
och dessa inställningar hittar ni på Gamma correction
jag frågar bara er som hjälp till att mitt cs ska bli bra
och dessa inställningar är default.
OBS! Skriv inte "fixa powerstrip" för det funkar ändå inte med det
det är skit konstigt mitt CS har ändå jätte låg gamma och är mörkt även fast jag har behaglig bild i windows.
Fast jag har skit HÖGA VÄRDEN på gamman och alla andra inställningar i windows så blir det ljust i cs men ändå inte,
för gamman är mörk! t ex "glocken" är skit mörk! och mörka ställen är JÄTTE MÖRKA tex mörka på dust2 och ct spawn och om man hoppar ner från T spawn ner mot mitten där är det än låda och den är jätte mörk!
EDIT : bilderna är helt onödiga för de ger bara effekt på din skärm ganska onödigt av mig att lägga upp de överhuvudtaget så dum jag är :P men plz hjälp mig!