Tjena boys!
Jag postade en tråd på HLTV.org för att se om det fanns ett intresse för en show som går ut på att kolla på gamla matcher, och det fanns det så nu är den första testepisoden klar, matchen i fråga är Pentagram vs. NoA, ESWC-finalen 2007.
http://www.youtube.com/watch?f eature=player_embedded&v=Rck7m 24gA48
Detta är som sagt en testepisod, och jag hade lite problem när jag spelade in den. Först kommenterade jag hela matchen, och när jag var klar upptäckte jag att micen var mutad. Då kommenterade jag om matchen och då upptäckte jag att jag blev överröstad av ingameljudet, och när jag kommenterade matchen för tredje gången fick jag en fruktansvärd huvudvärk så det vart väldigt svårt att kommentera samt läsa mitt .txtdokument där det står vem jag ska specca varje runda.
Trots det tyckte jag tyckte att showen blev ganska bra, men tills nästa gång kommer jag:
Livestreama.
Använda 1024x768 istället för 800x600.
Kommentera och specca bättre.
Byta mellan demos snabbare.
Nu skulle jag vilja ha eran feedback, vill ni att jag ska prata mer om historian pregame, eller ska jag strunta i det helt och hållet eller ha det som det är nu? Något speciellt i min kommentering som jag ska förbättra, kommer du kolla i framtiden och om inte, varför?
Vilken match skulle ni vilja se i nästa episod?
De andra episoderna kommer hur som livestreamas, så då blir det förhoppningsvis lättare att följa :-)
0/10
Väldigt liten sak dock, du är den första (och antagligen den enda) som klagar på det. Att det skulle rendera i att showen får 0/10 är väl lite att ta i också.
Om jag har en bättre? Jag skulle ju alltid kunna fixa till det... men du har ju hetsat så mycket så det känns inte så värt :p:PPP
Trevligt initiativ iaf
Först och främst, overlayen över flaggorna längst uppe på skärmen är som tidigare nämnt lite offset, ingenting som påverkar betyget överlag men bör såklart åtgärdas i framtida episoder.
När man ägnar sig åt casting, vilken sport eller vilket spel det än handlar om, är det väldigt viktig att man är oerhört skicklig på språket man talar. Påstår inte att du pratar dålig engelska, säkerligen 100ggr bättre än min egen, men när man kommenterar en match är det mycket spontana ord som måste ut eftersom man inte riktig kan förbereda sig. Det jag försöker få fram är att skulle du istället göra det på svenska tror jag det skulle kännas mer naturligt både för dig och tittarna. Detta betyder ju dock att folk som inte förstår svenska inte kan njuta utav detta, men vi svenskar skulle njuta mer. Åtminstone jag. Vill du fortfarande nå ut till fler än svenskar med detta och får bra feedback från icke svensktalande personer, så gör en svensk och en engelsk episod.
Utöver detta, bra initiativ och härlig idé. Kanske korta ner introt lite? Räcker med att klippet i sig är runt en timme långt, ett kort intro passar enligt mig lite bättre.
Som med alla olika sporter som har kommentatorer så är det ALLTID (ett krav i stora och seriösa evenemang) att man är två. Brukar vara en som är lite bättre på att prata och kommentera och en som har lite mer in-depth knowledge om själva spelet eller spelarna. Så försök ragga upp någon polare, det blir roligare för dig och det blir absolut bättre att titta på! Får bort död-tid när du själv är tyst och skapar en varmare känsla.
Och ett sista tips/kritik eller vad du nu vill kalla det. Ha gärna någon som inte alls har med showen att göra som kan titta igenom din episod och ge dig ärlig kritik. Tvivlar nämligen på att folk på fragbite/hltv ger dig vettig kritig för varje episod och verkligen tar sig tid att skriva som jag just gjort. Be honom titta på va du gör dåligt/fel eller kan göra bättre.
Men som sagt, väldigt roligt initiativ!
Jag är medveten om att det inte är optimalt att köra på engelska, men det är det som gäller för jag vill nå ut till så många som möjligt - vill bygga en fanbase och bli något i esporten typ som Joe Miller, väldigt lång väg kvar men man måste ju börja någonstans.
Kan mycket väl gå över till svenska senare dock ifall jag har tillräckligt mycket tittare, men tvivlar på att det blir särskilt många tyvärr :/ En svensk och en engelsk är alldeles för mycket jobb tyvärr.Väldigt lite engelska casters nuförtiden också, jag och Rahim är oftast de enda under liveturneringar nu så jag får in ganska mycket tittare på det.
Jag är helt enig med dig men ser inget annat val tyvärr, förhoppningsvis blir min engelska bättre med tiden :)
Ska jobba på introt till nästa avsnitt, och jag kommer ha en ny overlay. Jag känner en CS intresserad amerikan som gärna vill kommentera med mig, ska testkommentera en match med honom snart där jag låter honom sköta playbyplayen för att se om det blir bra, snubben är lite knepig så vill inte köra ett avsnitt med honom innan jag ser hur det håller så att säga men mycket troligt att vi är två i avsnitt tre!
Annars tycker jag det är väldigt grymt ! Men historien innan var det väldigt roligt
Annars så är det vell bara HD som fattas , om du skulle ha det så skulle det va så underbart och fint det bara går
Fortsätt med detta nu !!
Skrivet med min Android-mobil
Nice iaf
Skrivet med min iPhone
#17 du har antagligen suttit mera än 1 timme vid datorn idag.
Skrivet med min iPhone
#22 Sluta vara så jävla ledsen, snorunge.
Kan tänka mig att de blir en hel del matcher med lag som många av dina tittare inte kommer känna till så bra, isf kan det vara ett bra sätt att bygga intresse.
#23 varför?
#24 haha, ja känner du så är nog detta inget för dig ;)
#25 riktigt bra ide, tack :)
Skrivet med min iPhone