Här är en video på när GT och HeatoN sitter och diskuterar löner och prispengar i Copenhagen Games streamen.
http://www.youtube.com/watch?v =SrIoa1hYhAo
(Ljudet är lågt pga att dom inte har på sig headseten)
Vad tycker ni om lönerna och prispengarna?
Tycker du spelarna borde få bättre betalt?
#92 är polsk medborgare men "okej" :P
700 euro är ca 2900 polska zloty.
Dom lägsta lönerna ligger runt 1500-2000 polska zloty.
Krävs inte mycket för att förstå att med 2900 zloty kan du leva ett helt normalt liv i polen utan några ekonomiska problem.
med 10k inkomst kan du leva ett samma liv som i Sverige
#106 beror på vart du bor också, i Warszava är det dyrare än någon förort till sthlm
Sen har ju fnatic valdigt bra rykte ocksa gallande pengar ocksa!
2000pers per match är ingenting mot hur det var förr.
Jag säger att det håller på att dö, inte att det är dött.
Det är klart att det blir fler som kollar när det är events.. Fan vad dum du verkar spela..
När fan annars är det streams då?
cyberarena, greatfrag och fragbite är bara några som hade mycket tittare förut. Tyckte det var helt okej för gruppspelsmatcher.
Lite synd
Det är allt en hel del tittare + hltv
Nu är det ännu fler när det är GAME ON.
Vi kan inte utgå från ett danskt "litet" event.
IEM är ett stort event och det är där alla tittar och stora spelare är på.
Jag skulle säga att SC2 har minst tittare på större events.
Edit: Enligt gomtv.net så har GSL peakat vid dryga 600k viewers när Boxer lirar.
Visst finns det reklam i HLTV, men vad är konverteringen för det? De kan ju inte ens inkludera sin logotype utan det kommer i form av en transparant text som visas lite då och då. Det är ju inte heller en mätbar reklam.
HLTV-tittar är ju inte värt mycket alls. Däremot att ha folk på Twitch.tv eller Youtube genererar faktiskt pengar i form av MÄTBAR reklam. Jag garanterar er att 30,000 Twitch.tv tittare är värt hundra gånger mer än 30,000 HLTV tittare.
Nu förstår jag att ingen cs-elit har svarat på mina mess här på fragbite om hur mycket de tjänar i månaden :)
Sedan hade SC2-streamsen enligt IPL-arrangörerna 20k personer som har subbat till deras kanal för att se SC2, alltså betalat för HD-kvalité & inga reklamer = IPL tjänar och värderar en sådan tittare 100x så mycket.
LoL hade runt 1000-2000 som subbat som jämförelse.
Det bekräftar lite mer vad jag skrivit tidigare om att SC2-communityt är köpstarkare än gratis-LoL :)