Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Copenhagen Games!

Postat av qewi den 28 Mars 2012, 15:23
43 kommentarer · 419 träffar
För första gången på länge känner jag mig sjukt taggad inför en CS-turnering! Vet inte om det har och göra med mitt intresse för spelet, klanspel och HLTV i sig som svänger fram och tillbaka och kanske lyckats pricka in sin topp precis i tid för turneringen, eller om det är för att jag missade IEM senast, eller för att få se fnatics nya femma. Jag vet inte jag. Känns bara som att det kommer bli väldigt roligt att följa turneringen.

Som de flesta vet så hade Counter Strike-finalen fler tittare än Starcraft 2-finalen under IEM. Nog för att IEM inte är någon absolut toppturnering när det kommer till SC2 och de har turneringar hela tiden och kanske blir lite mätta till och från, men jag tycker ändå att det är sjukt kul att höra! Det ger en i alla fall lite hopp om att vårt älskade 1.6 ska få leva vidare ett tag till.

På deltagarlistan hittar vi i princip de vanliga topplagen som alltid är med. Något jag tycker är tråkigt är dock avsaknaden av franska och ryska lag, förutom zNation bestående av någon snubbe från gamla Begrip.ru, om jag inte är helt fel ute, och några andra halvtaskiga lirare. Framför allt Moscow Five saknas såklart som alltid är roliga att specca med sitt aggressiva och slumpmässiga spel. Utöver dem så är det ju Virtus Pro och eSahara som saknas. Inte för att det är några lag som har någon stor chans på att ta hem turneringen utan de ska vara där helt enkelt! Sen har jag alltid tyckt att det är tråkigt att TyLoo inte åker på fler turneringar då det är ett av mina favoritlag. Men man kan inte räkna med att de ska åka runt halva jorden för att ha en chans på att vinna 87 000 SEK, som det är i förstapris.

Något som däremot är riktigt roligt är att ett svenskt lag, utöver de vanliga tre, åker dit och provar lyckan! BOOM med maxaki, skytten, emilio, dalito och relIk åker alltså ned till Danmark. Jag tror, och hoppas, verkligen att de kan slå de flesta av de "mindre etablerade" lagen där. Blev dock lite förvånad över att de förlorade mot PBLT med gamla avdankade finska proffs i fnatic-play senast. Men får hoppas att de presterar bättre än så på lanet. Alltid kul när "semieliter" åker på större lan som detta. Man har liksom lättare att relatera till dessa då man möter, och spelar med, dem nästan dagligen på playnation och dylikt. Då får man lite mer hum om hur stor glipan är, hur mycket bättre proffsen faktiskt är.

Sen har vi då de två mest intressanta lagen ur svenska ögon. SK och fnatic. Hur ska det gå för fnatics nya lineup? Kan Xizt verkligen klara av sin nya roll? Har de hunnit spela ihop sig tillräckligt bra? Hur är sammanhållningen i laget? Frågorna är många! Ärligt talat så tror jag inte alls på fnatic denna turnering, men jag tror ändå att karrigan kommer ånga på som aldrig förr! MODDII och karrigan kommer bära laget så gott det går, men två spelare kan inte göra hela laget.

Oftast när ett lag tar in en ny spelare brukar det kännas som att det blir total flopp eller så går de in och vinner tävlingen. Nu känns det snarare som att det blir flopp eller möjligtvis ett "okej" resultat från fnattarnas sida. En vinst finns inte ens på kartan i mina ögon, de ska skatta sig väldigt lyckliga om de ens får lira en bronsmatch skulle jag vilja säga! Hur som helst så blir de väldigt intressanta att följa. Vågar inte säga roliga att följa, för om de floppar är det inte roligt för oss svenskar!

SK, däremot, känns hetare! Revanschsugna efter IEM:s halvtaskiga resultat. Nu är de varma i kläderna, nu vet de hur det känns att spela med det nya laget. SK har definitivt en chans att ta hem turneringen, även om de inte är storfavoriterna i mina ögon.

Lemondogs (f.d. Lions) känns som Sveriges stabilaste lag för tillfället. De kommer slåss i toppen men är nog inga favoriter för förstaplatsen. Vore kul om de fick vinna för en gångs skull. Riktigt skönt gäng och de verkar verkligen ha roligt tillsammans.

Ett annat lag jag tycker kan bli lite roligt att se är väl StarteR: KK, Paddy, MoRf4r, whimp & MJE. Riktigt skönt gäng oldschoolers! De kommer troligtvis få stryk de flesta matcher men visst vore det skoj om de lirade typiskt oldschool och lyckades ta sig vidare ur gruppen eller kanske slå något etablerat lag. Tror dock att alla svensklag, inklusive BOOM, lär slå dem relativt enkelt dock. duttdutt tror jag inte har fått någon spons(?) och tror inte de kommer få det heller så därför säger jag ingenting om dem.

Senaste nytt är ju även att WinFakt spelar med dRiim istället för lurppis så de känns, om möjligt, ännu mer medelmåttiga. De kommer ligga och harva där som ett "okej" topplag tills de lägger ned eller scenen dör.

Sen skulle det ju även vara en turnering i CS:GO där ESC och SK ställer upp. Jag är inte alls något fan av varken ProMod eller CS:GO men det kan vara lite kul att se just för att få se CS-lagen möta CSS-lagen, även om det inte är den absoluta CSS-toppen som spelar.

Tänkte dra till med en tippning så här mot slutet av min milslånga tråd(!):

1. ESC

2. SK

3. Na`Vi

4. Lemondogs (f.d. Lions)

5-8. fnatic

5-8. WinFakt

5-8. Alternate

5-8. SharkGaming

MVP blir trace.

Så, vad tror ni? Vilka vinner? Hur går det för svensklagen? Hur kommer fnatics nya lina fungera? Vem kommer bli MVP på eventet? Hur kommer det gå för StarteR? Kommer ni följa turneringen?

Jag uppmanar alla att följa turneringen och försöka ha HLTV och så många streams ni pallar uppe samtidigt! Se till så att CS har flest tittare av alla spel på eventet! Hype!

Vilka vinner Copenhagen Games 2012?

150 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

43 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar