Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ostabil ping CS.

Postat av -Lazy- den 17 Mars 2012, 00:13
8 kommentarer · 1 243 träffar
Hej!

Antar att det finns trådar om detta tidigare men tänkte beskriva mitt problem specifikt och se om någon har en aning om vad detta rör sig om.

Problemet då: När jag spelar CS (Svenska erkända servrar, t.ex Playnation och BrutalCS) så är min ping ostabil som fan. Jag ligger normalt vis på runt 45-50 vilket absolut går att spela med, men då och då hoppar den upp till 200-300. Vilket såklart är ospelbart. Problemet uppstår inte bara på min dator utan även på alla andra datorer i nätverket.

Problemet verkar inte bara vara i CS. Har kört test på Bredbandskollen och även testat pinga andra datorer i nätverket. På bredbanskollen får jag ungefär 40-50 i svarstid (vilket det borde vara) men när jag pingar en annan dator så får jag ungefär 1 MS i svarstid på 3/4 paket som skickas medan jag får mellan 200-300 på ett av dem.

Lite information om nätverket då:
Uppkoppling: BBB 24 MB/S
Router: Xavi Corporations X5258-P2 (billig router man får med via BBB).

Tack på förhand! Om det är något mer ni behöver veta så är det bara att skriva.

TL;DR: Ostabil ping i CS, vad gör man?
Föregående tråd
Nästa tråd

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..