Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

För er med latency problem

Postat av nSon den 24 Mars 2005, 17:17
7 kommentarer · 178 träffar
Hej!
Jag har BBB adsl och har det senaste haft STORA problem i CS med latencyn, tex när jag söker efter public servers så hittar jag endast 200 server med minsta latencyn på 30 från att ha hittat ungefär 2000 med lägsta runt 10. Även när jag spelat har pingen vart knasig, på en server där jag hade runt 15 i ping fick jag en stabil o förfärlig ping på runt 60. Vet inte om det är samma sak med Bosteams adsl som med BBB:s. Detta funkar iaf för BBB adsl användare.

Här finns iaf en lösning:

När jag fick mitt BBB så fick jag en uppkoppling som var på 5/0.8 mbit, sedan har den stigit av nån konstig anledning till 7-8/1mbit, trots att jag bor långt ifrån telestationen ca 4 km. När den ligger på 7-8 mbit så är uppkopplingen inte stabil, utan den pendlar som en "sinuskurva" dvs OSTABILT.

När jag fick mitt BBB så var det fel på modemet dock (visste inte om det själv), så jag ringde supporten och fick då beställt en tekniker som skulle komma och se vad problemet var. När han märkt att det var fel på modemet och det var igång så installerade han ett program som mäter hastigeheten på uppkopplingen och fick då reda på att det var bäst att vi hade 5mbit. När jag då fick höjningen till 7-8mbit blev det ju då ostalbilt och påverkade då även CS o pingen då.

Så jag vart ju lite sur över att pingen blivit så dålig, så jag ringde då BBB:s tekniska support o undrade vad det var för fel. Jag hade turen att få prata med en som själv spelar CS.

Han tyckte att jag skulle sänka min fart ner till 5mbit igen och de tyckte jag var OK. Sen stängde han av någon BBB-säkerhetskontroll av PAKETEN som skickas.
Och nu funkar det superbra igen, hittar över 2000 servers när jag söker och hittar serverns med latency på under 10. Har även låg ping på servern jag nämnde ovan igen.

Hoppas detta hjälper någon för jag har sett många med hög ping det senaste o många har nog BBB adsl.
*peace*
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..