Tjo, kan ni vara snälla att klara upp lite grejer för mig?
1. Eac, är det fuskfritt eller är det lätt att fuska på det?
2. Pixel-wh som man hör ibland, vad är det egentligen?
3. Tror ni att eac kan ordna uppdateringar till nytillkomna fusk, kommer det hända?
4. På playnation, hur stor andel av top5 lagen tror ni fuskar? Förra säsongen åkta ju 3 av lagen bort. vilket innebär av de lagen en fuskarmängd på 7% om man antar att det var 1 fuskare i de lagen som åkte ut.
5. Kul att spela cs längre? Är cs:go fuskfritt?
3. det uppdateras ofta vad jag vet
4. det är inte jättemånga, de som fuskar åker ändå fast så det är ggwp
5. ja det är kul, cs:go har inte släppts än, men finns kanske fusk till betan
cy@~~
1. Inte lätt att fuska på, dock förekommer det men finns demos från alla matcher på sidan så de flesta åker fast.
2. En pixel på skärmen som uppenbarligen inte syns så mycket men visar vart spelarna är.
3. Ja
4. Finns väl en del lag som fuskar sig till toppen, men som du ser så blir de uppenbarligen bannade.
5. Ibland, ja. Och eftersom CS:GO är baserat på sourcemotorn(?) så lär fusk förekomma där också då det redan finns tusentals fusk till CS source.
#2 Vet inte vad den egentliga definitionen men man refererar ofta små prickar i huvudet som är svåra att notera på dumparna som pixelwh.
#3 EAC uppdateras konstant och de jobbar hårt för att göra sig av med nytillkomna fusk, men vissa lyckas de helt enkelt inte knäcka.
#4 Säkert en hel del, men du har fel, 2 av lagen åkte bort, varav FVM åkte för läggmatcher, och inte fusk.
#5 Spelet i sig kanske inte är så kul, men det är tävlningsmomentet, lagspelet och gemenskapen som gör det kul.
#6 Ingen aning, är väl antagligen det nu då de inte ens släppt open beta och så länge ingen kodare lyckats få tag i betan så finns det nog antagligen inget. Så fort det offentliggörs kommer dock fusk och fuskare växa ofantligt, jag menar, redan under BF3-betan så hade någon utvecklat fusk och släppt det för gratis nedladdning på internet.
2. precis som det låter.
3. eac uppdateras hela tiden, men fusken är alltid ett steg före :p
4. vet inte 2on2 och 3on3, bara randoms där så där fuskas det säkert en hel del. top 5 i 5on5 är nästan bara kända spelare så inte lika mycket fusk där :) och FVM blev bannade för läggmatcher inte för fusk.
5. Ja, det är kul att spela cs
jag chansar på goodgame_wellplayed"
HEHEHE aaaaa fan
5. japp cs är roligt.
3. de uppdaterar eac lite då och då, men går aldrig att få det helt fuskfritt.
4. två lag från topp tre blev borttagna, ena för att de hade kört läggmatcher (FVM) och det andra för fusk (unknownheroes).
5. yes, det är fortfarande hyfsat skoj.
spelade en del 2on2 denna säsongen då polarN behövde nytt headset, visst stötte man på en del fuskare som unknownheroes då men var ju ändå inga problem att vinna laddern. brukar aldrig spela 2on2 eller 3on3 annars men är väl där lagen i toppen brukar fuska ibland.
i 5on5 möter jag aldrig några fuskare, gjort några enstaka gånger bara. man möter ju nästan bara lag med folk man vet vilka det är och de är väl inga fuskare direkt. förstår inte riktigt allt gnäll om fuskare på senaste tiden, men kanske är bland folk med lägre poäng. men det jag alltid undrat då är hur det kommer sig att inga av fuskarna ens brukar hamna topp 10 i 5on5? blir det tagna direkt? spelar de inte tillräckligt mycket? eller är det bara så att de helt enkelt inte fuskar och folk måste lära sig att ta en förlust?
Nej, det är inte fuskfritt.
Ja, det är lätt att fuska på det om man vill betala.
2.
Oftast små prickar i huvudet på motståndarlaget, men även så liten att de blir svåra att se vid en skärmdumpar.
3.
Nej, det tror jag absolut inte. Kommer alltid vara någon som lyckas skapa ett nytt fusk även fast de kommer uppdateringar på uppdateringar.
4.
Fuskarna på playnation lyckas inte ens komma upp till top10 och de som väl fuskar spelar oftast med noobs.
5.
Nej, inte direkt. Skulle vilja ha fler LAN här i Sverige.. förr fanns det Rendezvous, Hazard, Lanbauer, Lankonvent, Rixhack, Nollelva, Lundalanet m.fl. Var ju skitkul att spela cs 05-09, nu är det ju inte kul alls. Förr fanns det alltid LAN, cuper, priscuper, invitecuper och ligor. Åh! Fick mig att tänka på Nattcup-ligan, man spelade i olika divisioner för att ta sig närmare Division 1. Det var kärlek fragbite!
Muskelmorfar94
Skrivet med min iPhone
Svårt att få tag i dock om man inte har kontakter, och nej ett fusk behöver inte kosta om man kan koda själv.
Betydligt roligare där då man oftast får möta bra motstånd och grymt jämna matcher oftast.
" men det jag alltid undrat då är hur det kommer sig att inga av fuskarna ens brukar hamna topp 10 i 5on5?"
Där är min poäng dumma fan
2. Istället för att du ser en hel gubbe, så ser du en liten prick som representerar vart spelaren står.
3. Vissa påstår att det kommer ett fusk som EAC aldrig kan upptäcka.
4. Okej
5. Har tröttnat betydligt mycket sen jag såg hur svårt det är att upptäcka fusken. Det ser inte så fuskigt ut längre. Folk sitter på aimbot, flashh4xx och det märks.
Jag kan säga att vi har vunnit mot flera eliter, folk som spelar i sk eller fnatic osv, flera gånger. Men onlinerandoms kan man bli totalt överkörd av.
alltså, klart jag inte kan vara helt 100% säker på att de inte fuskar. kan man inte ens vara om man sitter bredvid dem, de kan ha något silentaimbot liksom.