1
Connect problem med en specifik server
Postat av n0mAna den 25 December 2011, 22:35
2 kommentarer · 184 träffar
Jo nu är det såhär att byte Modem igår. Allting verkade funka helt okej tills jag startade cs idag. Kom inte in på en enda server. Reinstallerade hela cs och byte även tillbaka till mitt gamla Modem. Allting flyter på bra nu och så. Men en av mina servrar jag och mina polare tycker om att latja runt på. Funkar helt plötsligt inte?
( Mitt nya Modem som jag körde med i några timmar hade även trådlös internet utdelning, kan det vara något som har påverkat olika ports/servrar what ever? )
Jag försöker connecta och det står " steam validation rejected"
Har sökt nu hela dagen på vad det kan vara för fel.
Har tagit bort steam.dll
Har tagit bort Clientregistry.blob
Har tagit bort stemUI.dll
Har tagit bort Liblist.gam
Har testat att skappa ett text dokument och skriva "10" i.
Och givetvis startat om cs men utan framgång.
Har sökt runt på fb och diverse forum men inte fått någon vettig förklaring alls. Det konstiga är att jag kan connecta till alla andra server utan problem.
Någon som har en aning varför just denna specifika server inte fungerar? Några portar som behövs öppnas?
Serverns IP : 81.166.137.197:27017 ( Kan även lägga till att det är en CSDM server om det skulle ha ngn betydelse)
( Mitt nya Modem som jag körde med i några timmar hade även trådlös internet utdelning, kan det vara något som har påverkat olika ports/servrar what ever? )
Jag försöker connecta och det står " steam validation rejected"
Har sökt nu hela dagen på vad det kan vara för fel.
Har tagit bort steam.dll
Har tagit bort Clientregistry.blob
Har tagit bort stemUI.dll
Har tagit bort Liblist.gam
Har testat att skappa ett text dokument och skriva "10" i.
Och givetvis startat om cs men utan framgång.
Har sökt runt på fb och diverse forum men inte fått någon vettig förklaring alls. Det konstiga är att jag kan connecta till alla andra server utan problem.
Någon som har en aning varför just denna specifika server inte fungerar? Några portar som behövs öppnas?
Serverns IP : 81.166.137.197:27017 ( Kan även lägga till att det är en CSDM server om det skulle ha ngn betydelse)