Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vi oldschoolers...

Postat av Sweeler den 18 December 2011, 01:53
43 kommentarer · 291 träffar
Som titeln lyder så kanske denna tråd mest riktar sig till de som hängt med i scenen länge men ni som är nya på densamma är såklart välkomna! Finns inger direkt syfte med tråden mer än att ta fram lite gamla minnen och jag kan bara hoppas att någon uppskattar det!

Jag har själv slutat spela CS sen ett antal år tillbaka men det fanns en tid då det mesta i livet kretsade kring detta spel.

Det är rätt sjukt egentligen men då såg man det som en självklarhet, Counter-Strike var nästan viktigare än livet självt!

Jag började lira CS under beta 4.2 och sen höll jag på fram till 05/06. För mig är det riktigt nostalgiskt och stort när FB gör artiklar om de gamla storlagen/spelarna då man själv var en del av den scenen då, nu känns man tyvärr inte alls lika delaktig!

Man glömmer snabbt det gamla men jag skriver denna tråd för att framförallt friska upp mina egna minnen och få glädjas åt dem samtidigt som förhoppningsvis någon annan kan tycka det är lite kul att läsa!

Först och främst .... när jag började spela CS så fanns det inget som hette "Max rounds" .... det var "Chargers Only/CO" som gällde! Det innebar att det bara var terroristernas rundor som räknades. Man körde timelimit på 15 alt 20 min och sen gick det helt enkelt ut på att plocka så många rundor som möjligt som T på denna tid!

Detta medförde att man som T nästan alltid rushade och att man som CT var expert på att veta exakt på millisekunden hur sent man kunde deffa! Dessa regler medförde ecos på ex proddan (de_prodigy) där man som T bara rushade ner till stupet och tog livet av sig, allt för att spara tid till att kunna plocka fler rundor!

Sen började amerikanarna köra MR (dagens regler) som officiella regler och jag minns att ex Heaton och Vesslan var anti så in i ____ i början. Sen insåg de flesta att detta var mer rättvist och bättre rent speccmässigt och då tog det över som standard.

Jag kan personligen tycka att det dock vore jävligt kul att lira lite med "CO" regler igen då det blir en helt annan typ av spel då!

Men i alla fall... för att återgå till den gamla goda tiden...

Det började väl med att jag hade vess (vesslan) som en stor favorit och följde honom och hans lag i vått och torrt! Jag ville bli lika bra som han och ett tag var jag inte helt långt borta att hamna i samma lag... men för att återgå till the good old times....

Då kunde man gå in i ex #geekboys och snacka med bds och få en pracc mot dem. Kommer aldrig glömma när vi spelade mot geekboys på dust (1an) och vi fick så jävla mycket spö så bds undrade hur jävla dåliga vi var, haha :b

Det var en helt annan typ av community på den tiden, då kunde man göra sånt. Alla var helt öppna och snackade med alla, oavsett skillnivå.

Med tiden blev man ju såklart bättre och på ett lan vid namn Goldenhack runt 2001 mötte vi A-laget i en semifinal och på den tiden var det riktitgt stort att få spela en offciell match mot "A-laget". De var då ungefär som Lions är idag. Såklar åkte vi på rejät med pisk men det var likväl kul.

Sen fortsatte man att utvecklas och bli bättre och till slut började det bära frukt. Lyckades spela upp mig och jag fick chans att lira med brunk, divina (log1c), jorgo och hel i LaD (life after death) Vi härjade runt på CB ett tag och jag vill minnas att vi hade en topp 10 rank rätt länge. Sen blev det dock en splittring och som vissa kanske känner till så gick ett par av dessa gubbar vidare och började spela i den legendariska clanen "2 easy".

Jag fortsatte dock med mitt CS nötande och nådde väl min topp när min dåvarande clan unDesire kom så långt i onlinekvalet till CPL (2003 tror jag) att vi mötte GOL (Gaming online som året innan kommit 3a på just CPL) på D2. Det var en rätt jämn match och det var en hel del folk som tittade på HLTV men GOL vann rättvist. Tyvärr som det ofta blir efter ett stort nederlag splittrades unD och alla gick åt skilda håll.

Jag hittade aldrig in i någon riktigt bra clan efter detta utan jag drog istället ihop lite gamla kompisar och spelade för skoj, Vi åkte till Dreamhack summer 2002 och fick i vår andra match möta på inga andra än de legendariska "NiP" (Ninjas i Pyjamas ifall nu någon inte skulle veta ... klart alla vet :b) NiP bestod då av heatoN, potti, scream, dracula och niiree och vi mötte dem på train. Vi snackade med A-laget innan så vi fick köra en pracc mot dem på train innan men det hjälpte föga...

NiP total____ oss och resultatet skrevs till 13-1. Det enda jag kommer ihåg från den matchen var att jag lyckades glocka heaton på econ och att vi alla stormade potti på b som t då han hade en score på 13-0 ^^

Efter att vi åkte ur CS turneringen tänkte vi att.... vafan vi prövar lyckan i Quake istället men va händer då? Inte nog med att vi fick NiP i CS turren så fick vi Eyeballers i våran quakegrupp. Världens genom tiderna bästa Quakelag... det gick som det gick :b

Efter dessa tuerneringar insåg jag väl någonstans att min CS karriär aldrig skulle ta fart så efter det blev det mest lite skojgathers med magix från Highlanders online innan det övergick till att bara titta på HLTV.

Men det jag vill komma fram till är att jag hade en sjukt rolig tid. CS var och blev verkligen en stor del av mitt liv och hjälpte till/påverkade verkligen vem jag är idag.

Jag har träffat och spelat med de flesta stora spelarna och jag vill gärna dra en shout out till de som på den tiden lirade i Geekboys, Maffia, Nordic Division, Kompaniet, A-laget, Nip, Highlanders, Gaming Online, Matrix mfl. Det var en kul tid och jag skulle aldrig byta bort den tiden mot något!

Hoppas någon uppskattar denna tråd!

Det skulle vara kul om de fanns några andra "old-schoolers" som kan dra lite gamla goda minnen, vi kanske till och med spelat mot varandra?
Föregående tråd
Nästa tråd

43 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 43 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..