Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ett nytt fps inom esporten?

Postat av pr1 den 14 Oktober 2011, 06:55
10 kommentarer · 148 träffar
Hej Fragbite!

Akta er för TEXT OF DOOM!
Lägger en varning på förhand.
Denna text kommer antagligen innehålla stavfel och grammatiska fel.
Jag ber er ha i baktanke att texten är skriven runt klockan halv sju på morgonen och att jag inte har sovit mer än ca 2 timmar sedan jag gick upp onsdag morgon. Därför kan texten bli lite konstig och möjligtvis svår att hänga med i. Om det skulle vara något som är otydligt får ni gärna ställa frågor.

Jag och en kompis har under den större delen av natten diskuterat om det är möjligt för något företag att göra ett nytt fps som man ifrån start satsar på att det ska bli en esport. Då vi inte har kommit längre än vad vi gjort redan efter en minut in i vårt samtal, men fortfarande tycker att det är en intressant diskussion, vänder vi oss istället hit och frågar er vad ni tror om det hela.
Jag vill försöka skriva denna tråd så neutralt som möjligt och väljer därför att kalla oss för p1 och p2, som i person 1 och person 2.

P1 kan inte förstå hur det inte skulle vara möjligt för ett nytt fps i esportens värld då vi har DoTA, HoN och LoL under samma genre i professionell nivå. Han tycker att om man skapar ett fps med inställningen "esport" ifrån start, så borde detta inte vara något problem. Man skulle kunna göra mer användarvänliga menyer som i spelen i de ovanstående exemplen, där man hittar mix/match via ett musklick i spelet. Med andra ord tror han att nya spelare inte vill sitta på irc eller fristående hemsidor för att hitta sina games. P1 kan heller inte förstå varför någon som spelar cs inte skulle vilja gå över till detta nya spel, eftersom att han tycker att så många har vart positiva i fråga om Pro Mod. Man skulle även kunna få många spelare ifrån bland annat CoD eller gamla cs-spelare som inte spelat på ett tag men som är sugna på att börja igen.

P2 tror mer att alla som spelar cs, precis som han själv, skulle vara för kritiska emot ett nytt fps när de testar det. Enligt honom kommer alla sitta och jämföra det nya för mycket med det nuvarande och ingen kommer vara nöjd med det nya. Han tror heller inte att några event, likt dreamhack, skulle vilja lägga pengar på turneringar eller liknande, innan de vet om det kommer bli något av spelet. Med andra ord måste man hitta spelare till det nya spelet innan man börjar tävla i det. Klaner ska skapas och folk ska bli duktiga. P2 tror även att om detta nya spel ska kunna bli någonting behöver det bli stort på kort tid. Så det inte slutar som Bloodline Champions har gjort. Han är även säker på att det kommer behövas många Counter Strike spelare som ska gå över till det nya spelet, så majoriteten är där istället för i cs om det ska bli något av det. Detta har han svårt att tro ska kunna ske och tror därför inte heller på att ett fps kan funka så länge cs är kvar i bilden.

Diskutera(!) och tack på förhand :)

Är det möjligt att ett nytt fps kan lyckas inom esportens värld så länge cs fortfarande spelas?

42 personer har röstat

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..