Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#102 klart dom gör ? inte så att dom sitter inlåsta och gör bara enligt deras visioner, dom kollar olika communitys va folket vill ha, så att dom får spelet sålt ?
Det enda sättet som CS:GO kommer bli en succe nu när BF3 och MW3 kommer är ju faktiskt om dom gamla CS 1.6 och Source spelarna gillar det. Ingen kommer ju för fan köpa CS:GO om dom aldrig tidigare spelat det när MW3 och BF3 finns ute. Och för att göra detta så måste dom hålla sig väldigt nära det koncept som gjorde CS 1.6 populärt, dvs mycket fokuserat på lagspel och härligt gameplay. Och om dom inte har gjort det lättare för spelar att komma in i spelet, t.ex. utan att behöva ha mirc, ventrilo och bokad server för att spela en match. Har inte detta ändrats så det jag absolut ingen anledning att spela spelet.
Varför inte bara lägga ner cs:go och promod och allt annat som de försöker med då ingen vågar ge de en chans, Alla har ju 1.6 som utgång och klart som fan att nya spel inte kommer bli bra till en början. De tar tid att få ett spel bra. 1.6 har inte blivit som de har om de inte va nån som spela de, och hur många uppdateringar och patchar har de inte kommit till de. även css. Så varför inte ge cs:go eller promod en chans tills de har kommit ut ett par 30 uppdateringar så kommer ni att ändra uppfattning.
#84 Det jag menar med det är att ni själva som spelar 1.6 whinar på ett spel och tycker 1.6 är bra, alltså lär man sig spela med dom små felen ett spel har. Vilket man ÄVEN kommer göra i alla andra spel som kommer, även CS: GO
#93 Först av allt, dom ska kanske använda sig utan av HL2, en upptadera version av den från Portal som ser bättre ut än Source, så där har du även fel. Med ett nytt system, tar det ännu längre tid innan fuskar kommer dit. Och förhoppningsvis satsar dom på ett bättre fusksystem.
Hur gör folk när dom ace:ar? Står dom och duttar alla i skallen, har man tid med det? Nej! Man sprayar, och det är inte särskilt svårt, efter ett års spelande eller så. Har själv spelar i 4 år, med pauser såklart.
Jag sa att du var sämst, ja. Och tänker verkligen inte sitta och granska alla poster för att veta vad jag grundade det på, men kan väl gissa att det var för att jag tyckte du var dum på något sätt.
#116 "Hur gör folk när dom ace:ar? Står dom och duttar alla i skallen, har man tid med det? Nej! Man sprayar, och det är inte särskilt svårt, efter ett års spelande eller så. Har själv spelar i 4 år, med pauser såklart."
Snurrar jag nu? Eller påpekar du verkligen att spelet är så enkelt att man bara sprayar? Det är ett strategiskt spel, vilket innebär att allt handlar inte om aim, (lagspel) flashar åt varandra, smokes , he's, boosts, timeing, fakes etc. Du måste kunna fördröja tiden e.x en rush, du kan inte bara hoppa fram och spraya sen hoppas på att du får alla.
Jag personligen anser att man sprayar i sista läget, kan jag inte dutta då sprayar jag.
Ursäkta stavfel, skrev säkert som en hjärndöd fågel men detta är min POV så whina inte.
Valve prioriterar att få spelet snyggt för högt, och därför kommer CS:GO aldrig bli lika bra som 1.6. Det spelar ingen roll att spelet inte ens är i beta, det handlar om hela deras inställning, vilken dom inte kommer att ändra på (tillräckligt mycket).
Jag menar inte att grafiken är för bra. Jag menar att det finns för många detalljer som bara finns där för att få spelet snyggt, men som för med sig ett flertal väldigt negativa saker (syftar t.ex. på att det försämrar spelkänslan och snabbheten i spelet, men även mycket annat som jag inte direkt kan formulera).
Ett spel kan vara både simpelt och snyggt samtidigt. Grafiken bör vara det sista dom har i åtanke när dom gör förändringar, men ett spel kan ändå bli väldigt snyggt om allt detta görs på rätt sätt.
fortsätt spela 1.6 och låt cs dö ut. de är upp till er om ni vill att cs ska dö ut eller inte. Allt ja läser tyder på att NI vill de. De spelar inte nån helst roll om hur de ser ut nu nu utan vill ni att cs ska finnas kvar så spelar ni de som kommer och ger de en chans. Så sluta klaga på 1 enda video som kommit ut. Finns ju inte ens nån beta ute än att testa ffs.
"Håll er till 1,6 då" "1,6 kommer aldrig bytas ut om ni tänker negativt".
1,6 byts ut när ett värdigt spel som håller samma klass som 1,6 släpps. Lite svårt att vara positiv till ett spel som ser ut som CoD (Som ALDRIG kommer bli något riktigt stort inom eSport som CS har varit) blandat med något gratisskit tänk Warrock.
#93 Dom mest använda mössen som finns idag fanns då, 3.0 & mx518. CRT skärmar som äger ut allt annat, ps2 tangentbord som ofta äger ut USB. Så jag vet inte riktigt det där med sämre utrustning....
#118 För det är verkligen coolt att ha spelat längre, eller hur? Det får du status av, speciellt av din så coola old school titel också. De stora felen, varför tror du dom har stora fel? Dom har varken släppt en alpha eller beta. Sen kommer spelet GARANTERAT uppdateras med patcher även när det kommit ut på riktigt. Sen såg jag att jag hade skrivit fel tidigare, dom kommer använda sig av hl2 motor fast en bättre version som portal har, har jag för mig. :) Skrev senaste kommentaren så fort jag kunde då vi var påväg in i ett LoL game.
#119 Vad går fortast om man kan, dutta alla eller spraya alla? Spraya, då du skjuter fler skott snabbare. Eller hur? Ja, jag har inte sagt att det inte är teamplay. Men CS:Go har ju till å med molotov som man kan använda taktiskt och även att shotguns, smgs blir användbara så kommer man ju ha en del spelar som utnyttjar long range och även midrange etc.. Så det här spelet blir även taktiskt eller hur? Säger inte att 1.6 är dåligt då jag spelar det själv men försökar förklara för folk att CS:GO inte behöver suga för att dom först av allt inte är van med grafiken eller dylikt. Och att bara för att "polarna"/eliterna säger att spelet verkar ruttet, så är det inte så.
#120 Första vettiga kommentaren som ger kritik ist för "DET SUGER, DET ÄR INTE PRECIS SOM 1.6. HEATON OCH ALLA COOLINGAR SPELADE 1.6 FY FAN VA COOLT ALLTSÅ! BRORSAN Å ALLA LIXOM MANNEN!"
Håller faktist med dej också lite. :P Keep up the good work!
Vad blir man om man gör precis som alla andra, inte fan blir du speciellt bra iaf(Klart du kan, men ja.. chansen är väl mindre). Vilka blir proffs äre dom som försöker lära sig egna nya saker eller dom som kopierar alla andra, ja ni kan ju gissa själv.
#116 Same shit apmongo. Samma motor, ändra lite i källkoden och vips så har du ett uppdaterat fusk.
#124 Ja det är klart men jag menade att när man använde de mössen på den tiden så tänkte inte lika många på att uppdatera frekvensen på mössen som gav ett mjukare drag på musen, därav sprayade fler folk på den tiden än var bättre på att aima.
#126 Kan ingenting om hur man codar osv, men ok. Men det tar väl fortfarande tid för folk att förstå att det finns fusk, ladda ner fusk som funkar osv. Eller hur? Det kommer ju garanterat vara mindre fusk än i 1.6.
Dessutom kanske dom gör ett säkert fusksystem, eller hur?
jag har invite till cs:go betan, fick på PAX.
kan se när exakt den börjar imorgon eller på tisdag, kanske den redan har börjat.
svarar gärna på frågor efter det.
polarna som fixade betan borta på pax säger att CS:GO känns väldigt likt CS:S, får se hur det blir, verkar inte vara någon höjdare när det gäller gameplay, ser däremot fram emot matchmaking.
Älskar dom som gnäller på dom som inte gillar spelet som om dom inte vet bättre. Är du en av dom spelar du ju förmodligen CoD och diverse pappspel. Det ser ut som ett halvkasst source/bf2, dom bröt en del löften när det kom till spelkänslan och det känns som att dom riktar in sig mer emot pengarna och deras matchmaking känns ju bara dåligt pga att spelet ser lite random ut eftersom det inte är rent. Men vad hade man förväntat sig, valve var ju inte ens skaparna av 1.6 och jag visste direkt att det skulle se ut såhär när dom drog in Sourcespelare in i det hela.
Jag säger inte att det är skit och det blir förmodligen ett hyfsat spel, men Counter-Strike tycker jag inte man ska kalla det.
VARFÖR ska dom behålla möjligheten till rysshopp? Det jävla skiten förstör bara spelet och är till för alla jävla newschoolers som inte kan spela utan det.
#131 Du vet att proffsen lirade med det under en period också va? Fett newschool de är.
Det är faktiskt ett bra knep till att göra spelet svårare och mer skillbaserat imo.
Håller personligen med dig, förhoppningsvis blir spelet framgångsrikt i slutändan.
Jag har faktiskt inte orkat klaga överhuvudtaget, men har mina aningar och klagomål på hjärnan dock.
Tänkte mest på grafiken och det andra du nämnde också, men jag tänker definitivt ge det en chans och kolla hur det är.
Spelkänslan har ju ingen 'vanlig' Counter-Strike-spelare fått uppleva ännu, vem vet? Spelkänslan kanske är underbar, trots grafiken och hur ljudet ser ut.
Rekylhanteringen och liknande lär bli förbannat bra, känner jag på mig!
#128 Kan inget om något sådant, och allvarligt så vill jag inte veta hur fusk funkar då jag inte använder sånt. Men var du stolt över att du kan sånt, men är det bra att kunna sånt? Det kanske du tycker, men inte jag.
Jag tror heller inte att jag vet allting, men är helt säker på att dom kommer uppdatera fusksystemet, vilket dom inte gör i erat perfekta 1.6.
Hur kan man klaga på ett spel samt vapen m.m när man inte ens har spelat det? Och att kalla något OP pga något man tror är ju bara löjligt. Är ju bara patetiskt att döma något efter en/fler trailers när man inte ens har spelat spelet. Förstår verkligen inte det... =S
Kan vi sluta gnälla på mapsen eller? Det har alltid och kommer alltid finnas mapmakingproram. Det är väl bättre att ge kritik på sådant som vi gamers inte kan fixa till på egen hand. Mapsen är väl ändå vårat minsta problem.
Dessutom så har jag sett många som skrivit om att det här kommer få promod att lägga ner osv. Promod är ett spel byggt från grunden via Valve's SDK vilket betyder att dem kan porta promod till den nya SDK som kommer släppas tillsammans med CS:GO vilket gör att vi får ett CS:GO Promod. Framtiden ser bara ljusare och ljusare ut om man tittar längre fram än vad näsan räcker. Men ungdomar är ju bortskämda nu för tiden, inte så konstigt att man får den inställningen då.
#139 GARANTERAT att det finns fler fusk som funkar till 1.6. Alla fuskar, alla bra fuskar. Alla som någonsin kommer bli nåt fuskar, true story bro. Även en del top players togglar så ja, säkert fusk system! (Y)
#147 Herregud sluta klaga. Vi får se hur det blir när CS:GO kommer. Du sitter och säger att 1.6's "fusk.............system" suger, när inte ens CS:GO har KOMMIT UT?
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
sen ska dom i ett senare skede ta in 1.6-spelare vilket hälften i alla cs:go trådar inte verkar fatta
CSPromod gör en sista patch, 1.07
Om folk inte gillar den och steam väljer att lägga upp den på sin hemsida så ger dom upp.
CS:GO < CSP
1.6 spelare kommer bli intagna.
Gör inte bort dig nästa gång, tack.
Är inte 100% säker, men har för mig det.
Jag själv har lirat CS, i runt 10 år, alla sorters CS.
Tycker det bara ska bli roligt med nåt nytt.
#93 Först av allt, dom ska kanske använda sig utan av HL2, en upptadera version av den från Portal som ser bättre ut än Source, så där har du även fel. Med ett nytt system, tar det ännu längre tid innan fuskar kommer dit. Och förhoppningsvis satsar dom på ett bättre fusksystem.
Hur gör folk när dom ace:ar? Står dom och duttar alla i skallen, har man tid med det? Nej! Man sprayar, och det är inte särskilt svårt, efter ett års spelande eller så. Har själv spelar i 4 år, med pauser såklart.
Jag sa att du var sämst, ja. Och tänker verkligen inte sitta och granska alla poster för att veta vad jag grundade det på, men kan väl gissa att det var för att jag tyckte du var dum på något sätt.
De SMÅ felen ja, men som det ser ut nu har CS:GO en hel del stora också.
F.ö. är du ju bara pinsam när du sitter och anklagar personer för att vara sämst när du själv bara spelat i 4 år. :D
Pajas.
Snurrar jag nu? Eller påpekar du verkligen att spelet är så enkelt att man bara sprayar? Det är ett strategiskt spel, vilket innebär att allt handlar inte om aim, (lagspel) flashar åt varandra, smokes , he's, boosts, timeing, fakes etc. Du måste kunna fördröja tiden e.x en rush, du kan inte bara hoppa fram och spraya sen hoppas på att du får alla.
Jag personligen anser att man sprayar i sista läget, kan jag inte dutta då sprayar jag.
Ursäkta stavfel, skrev säkert som en hjärndöd fågel men detta är min POV så whina inte.
Jag menar inte att grafiken är för bra. Jag menar att det finns för många detalljer som bara finns där för att få spelet snyggt, men som för med sig ett flertal väldigt negativa saker (syftar t.ex. på att det försämrar spelkänslan och snabbheten i spelet, men även mycket annat som jag inte direkt kan formulera).
Ett spel kan vara både simpelt och snyggt samtidigt. Grafiken bör vara det sista dom har i åtanke när dom gör förändringar, men ett spel kan ändå bli väldigt snyggt om allt detta görs på rätt sätt.
1,6 byts ut när ett värdigt spel som håller samma klass som 1,6 släpps. Lite svårt att vara positiv till ett spel som ser ut som CoD (Som ALDRIG kommer bli något riktigt stort inom eSport som CS har varit) blandat med något gratisskit tänk Warrock.
#119 Vad går fortast om man kan, dutta alla eller spraya alla? Spraya, då du skjuter fler skott snabbare. Eller hur? Ja, jag har inte sagt att det inte är teamplay. Men CS:Go har ju till å med molotov som man kan använda taktiskt och även att shotguns, smgs blir användbara så kommer man ju ha en del spelar som utnyttjar long range och även midrange etc.. Så det här spelet blir även taktiskt eller hur? Säger inte att 1.6 är dåligt då jag spelar det själv men försökar förklara för folk att CS:GO inte behöver suga för att dom först av allt inte är van med grafiken eller dylikt. Och att bara för att "polarna"/eliterna säger att spelet verkar ruttet, så är det inte så.
#120 Första vettiga kommentaren som ger kritik ist för "DET SUGER, DET ÄR INTE PRECIS SOM 1.6. HEATON OCH ALLA COOLINGAR SPELADE 1.6 FY FAN VA COOLT ALLTSÅ! BRORSAN Å ALLA LIXOM MANNEN!"
Håller faktist med dej också lite. :P Keep up the good work!
Vad blir man om man gör precis som alla andra, inte fan blir du speciellt bra iaf(Klart du kan, men ja.. chansen är väl mindre). Vilka blir proffs äre dom som försöker lära sig egna nya saker eller dom som kopierar alla andra, ja ni kan ju gissa själv.
#124 Ja det är klart men jag menade att när man använde de mössen på den tiden så tänkte inte lika många på att uppdatera frekvensen på mössen som gav ett mjukare drag på musen, därav sprayade fler folk på den tiden än var bättre på att aima.
Dessutom kanske dom gör ett säkert fusksystem, eller hur?
Sluta försöka tro att du vet allting, när du vet så otroligt lite.
kan se när exakt den börjar imorgon eller på tisdag, kanske den redan har börjat.
svarar gärna på frågor efter det.
polarna som fixade betan borta på pax säger att CS:GO känns väldigt likt CS:S, får se hur det blir, verkar inte vara någon höjdare när det gäller gameplay, ser däremot fram emot matchmaking.
Jag säger inte att det är skit och det blir förmodligen ett hyfsat spel, men Counter-Strike tycker jag inte man ska kalla det.
VARFÖR ska dom behålla möjligheten till rysshopp? Det jävla skiten förstör bara spelet och är till för alla jävla newschoolers som inte kan spela utan det.
Det är faktiskt ett bra knep till att göra spelet svårare och mer skillbaserat imo.
Kan inte finna något bra i det nya cs:GO som det nu heter.
Rysshopp har bara gjort spelet till det sämre. Men om du hade spelat CS innan det kom så hade du förstått :)
Jag har faktiskt inte orkat klaga överhuvudtaget, men har mina aningar och klagomål på hjärnan dock.
Tänkte mest på grafiken och det andra du nämnde också, men jag tänker definitivt ge det en chans och kolla hur det är.
Spelkänslan har ju ingen 'vanlig' Counter-Strike-spelare fått uppleva ännu, vem vet? Spelkänslan kanske är underbar, trots grafiken och hur ljudet ser ut.
Rekylhanteringen och liknande lär bli förbannat bra, känner jag på mig!
Jag tror heller inte att jag vet allting, men är helt säker på att dom kommer uppdatera fusksystemet, vilket dom inte gör i erat perfekta 1.6.
Matchmaking med bottar känns ju dock sådär.
dvs = det vill säga
bara så du vet
kommer med info senare.
Dessutom så har jag sett många som skrivit om att det här kommer få promod att lägga ner osv. Promod är ett spel byggt från grunden via Valve's SDK vilket betyder att dem kan porta promod till den nya SDK som kommer släppas tillsammans med CS:GO vilket gör att vi får ett CS:GO Promod. Framtiden ser bara ljusare och ljusare ut om man tittar längre fram än vad näsan räcker. Men ungdomar är ju bortskämda nu för tiden, inte så konstigt att man får den inställningen då.
#139 GARANTERAT att det finns fler fusk som funkar till 1.6. Alla fuskar, alla bra fuskar. Alla som någonsin kommer bli nåt fuskar, true story bro. Även en del top players togglar så ja, säkert fusk system! (Y)
Hur dum får man bli?
Säger faktiskt vettiga saker! Check it out!