Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bättre Aim [Guide]

Postat av aktiebaronen den 13 Augusti 2011, 16:29
35 kommentarer · 351 träffar
Tjena, jag kallas för roqi och har själv spelat Counter-Strike 1.6 en lång period i mitt liv. Många har svårt för att träffa rätt, det hade med. I några dagar nu har jag varit aktiv med detta, jag vill ge er en bättre känsla inom spelet. Ditt aim kan inte jag byta ut nej, det går inte. Men jag kan ge dig en känsla, som gör det roligare att spraya, och även dutta.

Jag hoppas att ni gillar det jag har jobbat med. Tack för att ni tar eran tid att läsa detta, och även testa det!

- - -

Något som är viktigt in-game är ditt sikte, för att kunna aima lättare, är det bra med ett färgstarkt sikte. Jag rekommenderar att ni kör med brightness "1" in-game.

Färgen på siktet spelar ingen så stor roll i det hela. Men själv har jag grön.

Med en mörkare bakgrund in-game, och ett stabilt färgstarkt sikte kan du nu hålla reda på ditt sikte bättre!

Har du det svårt för att SE, för att det är så mörk på nuke eller något liknande? Options > Advanced > Sedan aktiverar du "Center player names" det gör så du ser om det är din mate eller motståndaren.

Använder du vänster hand? eller höger som det flesta gör. Många vänsterhänta kör med höger hand in-game något som är helt fel enligt mig.

Använd dig utav den handen du använder in-game också. Ger mycket bättre känsla, och du känner dig mer avslappnad.

-- STORLEK PÅ SIKTET --

Jag har suttit och testat SMALL o LARGE. Jag kom fram till detta: duttar du mycket och använder dig utav snabba musklick. Då är SMALL bäst. Men är du spelaren som avgör med en spray? Ska du ha LARGE.

När du läste detta och kände att du kan båda grejorna lika bra, då är medium bäst för dig!

-- SENS --

Många spelare har sin sens riktigt låg. Det beror på att man har en stor musmatta och har mer yta att använda sig av. Har du en mindre musmatta tycker jag att du ska ha sensen ~2.8,

många spelare har för låg sens, eller för hög. Det gör det svårare att aima. och dutta. Jag testa detta på en QPAD UC Uncoated - Small, och även en teelSeries QcK+ limited edition - Natus Vincere. Jag kan säga att det var riktigt stor skillnad.

Musen jag använde var Steelseries IKARI med 6/11 inne i Windows. Med HIGH CPI: 800. Beror helt enkelt på din mus, och musmatta.

Finns mycket extra grejer också som Rysshopp. Jag har sett flera rysshoppa och även skjuta samtidigt. Är du en av dem? då tycker jag att du ska skippa rysshopp.

-- Launch Options --

Många utav de nya CS spelarna kanske inte har fyllt i det än? Då har ny chansen att göra det nu!

Höger klicka på ikonen Steam. Sedan trycker du på Spel det hittar du längst upp åt vänster. När du har klickat på det Så kommer det upp 4 alternativ. Du väljer: Visa spelbibliotek, när du har gjort det så kommer det en ny sida fram. Åt vänster står det vilka spel du har där Högerklickar du på musen. Många alternativ kommer då. Du skall välja Egenskaper som är längst ner utav alla. Sedan kommer en ruta fram där fyller du in vilja du vill ha med: har du även svårt för det?

http://www.satanion.dk/cs/laun ch-options.html

Hos satanion står det med en bra förklaring vad det olika gör för nytta. Sedan är det bara att välja.

Jag själv använder: -freq 75 -noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd -32bpp -gl

Då var jag klar hoppas det hjälper nya och även gamla spelare. Jag har inte gått på kunskap här nej, allt jag har gjort är att gå på känsla. Hoppas detta hjälper!

Har inte titta igenom detta, så ni hittar många stavfel m.m.

Kom ihåg: Jag skriver inte detta för bra och kunniga spelare, jag tar min tid att skriva det till de som inte förstår något av detta :) Jag vet redan att många vet om det.

/ roqi :)
Föregående tråd

35 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 35 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..