1
Galen server ?
Postat av Serpi den 7 Mars 2005, 15:21
13 kommentarer · 241 träffar
Jag har min csserver, förut har den klarat runt 14 players men nu verkar den ha fått fnatt o klarar inte ens en 5on5.
Detta har inget med serverdatorn att göra för jag vet att den klarar det, utan det e linan som laggar, har bbb 10/1 (får 7 ner / 0.9 upp) .
Normalt pingar folket 20-40 på min server, men när den 9onde spelaren kommer in börjar det lagga, ping 60-70, och sen när sista spelarn kommer så blir det 90-100 i ping.
Man ser att det inte är serverdatorn för jag pingar fint LAN och när jag kollar i serverlistan så pingar jag runt 100 på alla servrar när vi e inne på servern.
En 0.9 lina ska ju lätt klara det.
Det är inte att bbb segar me hastigheten för jag kör tptest ofta(varje dag) o får alltid 0.9.
Verkar som om min server har börjat sno bandbredd som in i *******.
Någon som har några tips så den inte drar så mycke ? Lite rates kanske ?
Detta har inget med serverdatorn att göra för jag vet att den klarar det, utan det e linan som laggar, har bbb 10/1 (får 7 ner / 0.9 upp) .
Normalt pingar folket 20-40 på min server, men när den 9onde spelaren kommer in börjar det lagga, ping 60-70, och sen när sista spelarn kommer så blir det 90-100 i ping.
Man ser att det inte är serverdatorn för jag pingar fint LAN och när jag kollar i serverlistan så pingar jag runt 100 på alla servrar när vi e inne på servern.
En 0.9 lina ska ju lätt klara det.
Det är inte att bbb segar me hastigheten för jag kör tptest ofta(varje dag) o får alltid 0.9.
Verkar som om min server har börjat sno bandbredd som in i *******.
Någon som har några tips så den inte drar så mycke ? Lite rates kanske ?