Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Är man "BF3-fan" tycker jag man ska ålla sig borta från alla CoD-trådar. Och nej, man behöver inte betala för att spela MW3, det är bara bullshit. Dock så lanserar dom en tjänst kallad Call of Duty: Elite, som är gratis men du kan köpa premium till det. Ganska uppenbart att BF och CoD hatar varandra, sluta skriv i varenda tråd att alla CoD-spel är en kopia av varandra, om ni kollar på gameplays så ser ni att det är fullt med nya saker samt grafikändringar.
#17 vad har du tagit? jag är varken cod eller bf fan men du måste väll kunna erkänna att mw2 och mw3 är samma spel rent grafiskt. för det är det. sen om det har bra mp eller inte beror ju på om man är bra eller dålig på fps-spel. mw serien gynnar ju helt klart dom sämre spelarna och spelarna som utnyttjar OP-grejerna. Tex i cs 1.6 om du campar och "gömmer" dig dör du direkt. Men i mw2 så blir man helt plötsligt topfrager för man kan skicka upp en helikopter som spelar åt en. Inte så bra MP imo, just saying...
Jag e MW fan men jag har direkt inget emot BF3. Har typ aldrig kört BF och har aldrig sagt att det ser dåligt ut, tvärtom BF3 ser riktigt bra ut. Men jag är van vid mekaniken och sättet MW3 är uppbyggt, därav säger jag nog MW om jag verkligen måste välja mellan dem, men det betyder inte att jag hatar BF.
#18: En Pavelow eller Attack Helicopter tar kanske 5 kills, hur är det OP? Låter som om du kollat en video på YT sen sitter och yttrar dig om att spelet är dåligt. Och om du campar i MW2, gg. Bara att kolla killcam och ta dig i stjärten. Tänk över vad du skriver, skäm inte ut dig mer.
#21 det ska varken finnas pawelow eller någon sorts helicopter för det jobbigaste i världen är när man har en nice streak eller håller på capa tex A sen skickar något f***äckel upp en helikopter eller något som förstör hela spelsättet. En polare som är rå dålig på fps-spel tex cs gick in i mw2 och körde lite han var då minst lika bra som average spelaren på servern. det säger en del om skillnivån...
Mw3 är mw2 utan alla op grejjer som gör att man vill ta självmord som painkiller,commando,op tubes osvosv så dom som gillade mw2 lär ju gilla mw3 oxå ? ... Bf3 sales första veckan 5 miljoner , blackops sales första DAGEN 7 miljoner , nuff said . :)
#22, tycker att killstreaks som helikoptrar inte är så farliga tbh.
du får helt enkelt anpassa din spelstil och tacs efter sånt som inte är speciellt svårt att undvika.
den är ju inte direkt osynlig och är du så rädd om din killstreak så håll dig inomhus den korta stund den är uppe -.-
#27 Joo mängden idioter som köper spelet korrelerar med hur bra spelet är, case in point, Angry Birds spelet har laddats 500'000'000 gånger. 'nuff said. :)
#33 Läser du din egen källa så ser du att det står:
I diskussionstråden uppmärksammas flera faktafel i reportaget. Battlefield 3 har inte sålts i 40 miljoner exemplar (hittills ca. 5 miljoner)
#35 inte enbart killstreaks var bara ett exempel. det jag vill få fram är att det inte ens ska finns något sånt. typ efter 20kills i rad ska man kunna skicka upp en harrier. krävs ju ingen skill att campa till sig killstreaksen sen sköter dom resten, ggwp /quit. sen mer rekyl på vapnen plix. är ju bara att hålla in knappen ffs. en rekyl till xbox och en till pc kan ju inte ha att man kan hålla in knappen sen går det spikrakt ändå
#37 R-tard dom menar battlefield serien. Suck vad alla är så dumma i i huvudet när det gäller diskussioner.
#42 MW2 var bra, inte black ops. Punkt.
#40 Tänk att man spelar en elit soldat, en elit soldat har nog tillräckligt med träning för kunna hantera sin bössa och kan skjuta någorlunda pricksäkert. Och sen att man "sprayar och får någon" ja du, du kan testa irl och du dödar nog någon med en spray från en ak47. Det är bara bra att det är mer likt verkligheten än annat.
Sen att jag verkligen inte gillar kraven från EAs sida för spela ett spel, hur bra det må vara så tänker jag inte ge in för deras sjuka terms of agreement.
Enligt många stora nyhetssidor så har ju Battlefield 3 bojkottats. :) Märks hur det sitter småbarn som la pengarna på fel spel sitter och trycker ner MW3 när de säger att det bara är ett kartpaket. En sjuåring hade kunnat kolla på MW2 och MW3 och sett skillnaden. Och som många andra sagt så är Morden Warfare en serie, det ska inte vara en superstor skillnad mellan spelen och dessutom så var det extremt många som gillade MW2, varför göra en ny uppföljare som ser helt annorlunda ut?
Och vore lite dumt om dom sålt 40 miljoner exemplar som någon skrev i tråden, så säger BF3 Stats API att det är runt 400 000 spelare som spelar det, och då är det 360, PS3 och PC spelare tillsammans.
Tycker alla ni som sitter och snackar bullshit om MW3 ska läsa på lite innan ni kopierar vad någon annan har skrivit och inse fakta att Call of Duty är och kommer alltid att vara bättre FPS-spel än vad Battlefield är. Bara inse fakta.
Kom med era barnsliga argument och skitkommentarer, mata mig med eran omogenhet.
Dem har ju inte uppdaterat grafikmotorn, så ja de ser självklart likadant ut ;) varit samma grafikmotor i alla cod. Dock är ju cod4 snyggast, men de är väl för att mw2/bo/mw3 är bantade från konsolversionen vilket inte cod4 var tror jag.
I BF3 krävs det riktig teamplay, vilket det också gör i alla andra codspel.
Men det som CoD har och inte BF (enligt mig) är "weaponskills", hur bra man är med vapnet man lirar, smg, assault eller scope.
BF3 kommer aldrig att bli ett eSportspel som tex cod4.
#56 Stoerd: Finns ju ProMod som gör det mer till ett lagspel, annars måste man ofta klara sig på egen hand. Samma sak med MW2, det är ett one man army spel om man inte hittar mycket sällsynta Hardcore Team Deathmatch eller Search and Destroy lobbys där folk faktiskt använder deras mikrofoner och spelar som ett lag.
#70 Nä men enda gångerna man kan "tävla" på cod är genom Xbox.
COD failade på PC när Mw2 kom när det blev 100% konsol o detta är precis likadant som mw2&black ops. MW2,5 !
#70 fast vi har ju ett cod som stödjer esport därför ingen hör om cod4 (promod) för activision vill inte att folk ska börja spela de för då skulle dom gå minus på sina andra spel men.
asså tex kanske inte är så stora pengar med de är iaf något just nu är de en online cup med 100 000 kr pris pengar kanske inte är så mkr om man kollar på cs/sc2 men fort man tänker cod så är de xbox hoppa o göra 360 xxxproclanxxx men så är de inte. http://www.youtube.com/watch?v =PKYaqYIp7mA&feature=related
Jämför fan inte CoD4 med MW3, då CoD4 är det absolut bästa CoDliret samtidigt som MW3 är, enligt, jävligt dåligt atm.
CoD4 har allt. WaW var också väldigt bra, dock dog det rätt snabbt.
MW2 har quickscoping och roligt publiclir.
Black ops är riktigt bra om man kör konsol+mlg.
MW3 (PC) har dedikerade servrar, vilket är bra. Men eftersom att IW numera är consolefags så fick PC inte ens en console ingame..? SRSLY? Palla lira med fov 65 när man sitter 30cm från en 24'' skärm.
Sen lyssnar IW heller inte på vad spelarna har att säga. Noobtubes har varit ett problem sen MW2, men ändå har dom kvar det? samma med akimbos, hur kul är det att bli nermanglad av nån liten horunge som kör akimbo FMG's?
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Dock äre BF3 som gäller
Cod4 är iaf kul :)
Jag har inget emot direkt att MW3 är vädigt likt MW2, för det är fan fett bra spel.
Call of Duty: Money Wasted 3.
Acitvision vågar inte säga det till er, men det är det riktiga namnet!
Fyfan vad uselt :S
MW är bra.
BF är bra.
Punkt slut.
Köp BF3 och njut istället.
vCoD, CoD2 och CoD4 är bra multiplayer spel, resten kan man bara slänga
Ja, dedikerade kommer finnas, men dom är inte rankade och man kan inte ta levels på dem.
Cheaters paradise igen. Då ingen kommer banna dem.
Även SVT höll med.
#25. CoD 2 är fortfarande sjukt kul. Finns inget spel man mer saknar än det!
Men BF3 handlar inte bara om flyga jets och bilar utan om lagarbete och sammarbete.
CoD är mer för 1-man-standing, jo ofc kan man lira med polare i CoD med men BF3 behövs det flertals av spelare för att bilda ett teamwork.
Och jag fattar inte varför ni jämför 2 HELT olika spel?
CoD = 1-man-standin (går att lira med polare och ha skoj, sjukt rolig serie med. Stort fan utav CoD 2 och CoD 4)
Battlefield = Teamwork, Squadwork, jaa sammarbete ( Går inte att vinna själv, man måste, BARA MÅSTE ha lagspel. )
#27 fast black ops är ju också ett skämt. cs grafik och lika mycket känsla som en påse nötter. cod4 ftw
http://www.sweclockers.com/nyh et/14689-svt-ser-valdsspel-pa- gamex-2011
Där har du källan.
21:39 säger hon det.
du får helt enkelt anpassa din spelstil och tacs efter sånt som inte är speciellt svårt att undvika.
den är ju inte direkt osynlig och är du så rädd om din killstreak så håll dig inomhus den korta stund den är uppe -.-
däremot commando och tubes...
I diskussionstråden uppmärksammas flera faktafel i reportaget. Battlefield 3 har inte sålts i 40 miljoner exemplar (hittills ca. 5 miljoner)
Dock är jag inte så förtjust i BlackOps.
Älskar Spec Ops på MW1 och MW2, hoppas verkligen det finns med i detta spel, i så fall blir det nog ett av väldigt få spel man köper!
#42 MW2 var bra, inte black ops. Punkt.
#40 Tänk att man spelar en elit soldat, en elit soldat har nog tillräckligt med träning för kunna hantera sin bössa och kan skjuta någorlunda pricksäkert. Och sen att man "sprayar och får någon" ja du, du kan testa irl och du dödar nog någon med en spray från en ak47. Det är bara bra att det är mer likt verkligheten än annat.
Sen att jag verkligen inte gillar kraven från EAs sida för spela ett spel, hur bra det må vara så tänker jag inte ge in för deras sjuka terms of agreement.
Men om det kommer modtools och kanske någon form av promod kommer det slå ut allt!
"Däremot har Battlefield 3 sålt runt 40 miljoner exemplar."
Skrivet med min Android-mobil
Skrivet med min iPhone
Och vore lite dumt om dom sålt 40 miljoner exemplar som någon skrev i tråden, så säger BF3 Stats API att det är runt 400 000 spelare som spelar det, och då är det 360, PS3 och PC spelare tillsammans.
Tycker alla ni som sitter och snackar bullshit om MW3 ska läsa på lite innan ni kopierar vad någon annan har skrivit och inse fakta att Call of Duty är och kommer alltid att vara bättre FPS-spel än vad Battlefield är. Bara inse fakta.
Kom med era barnsliga argument och skitkommentarer, mata mig med eran omogenhet.
Men det som CoD har och inte BF (enligt mig) är "weaponskills", hur bra man är med vapnet man lirar, smg, assault eller scope.
BF3 kommer aldrig att bli ett eSportspel som tex cod4.
Bara för att något säljer mycket betyder inte det att något är bra.
Skrivet med min Android-mobil
OT; Filmen är borta :(
Polare som tog sig in i "betan", what's up MW2? NEJ, menade MW3.
COD failade på PC när Mw2 kom när det blev 100% konsol o detta är precis likadant som mw2&black ops. MW2,5 !
asså tex kanske inte är så stora pengar med de är iaf något just nu är de en online cup med 100 000 kr pris pengar kanske inte är så mkr om man kollar på cs/sc2 men fort man tänker cod så är de xbox hoppa o göra 360 xxxproclanxxx men så är de inte. http://www.youtube.com/watch?v =PKYaqYIp7mA&feature=related
CoD4 promod är nog det mest underskattade esport spelet just nu.
Det kunde vara sååå mycket större om man bara gjorde lite reklam och sådant.
Måste vara drygaste kommentaren jag sätt på länge
Har inte spelat något än MP.
Skrivet med min iPhone
CoD4 har allt. WaW var också väldigt bra, dock dog det rätt snabbt.
MW2 har quickscoping och roligt publiclir.
Black ops är riktigt bra om man kör konsol+mlg.
MW3 (PC) har dedikerade servrar, vilket är bra. Men eftersom att IW numera är consolefags så fick PC inte ens en console ingame..? SRSLY? Palla lira med fov 65 när man sitter 30cm från en 24'' skärm.
Sen lyssnar IW heller inte på vad spelarna har att säga. Noobtubes har varit ett problem sen MW2, men ändå har dom kvar det? samma med akimbos, hur kul är det att bli nermanglad av nån liten horunge som kör akimbo FMG's?
Fix ur shit IW........