Hej!
Jag köpte nyligen Battlefield 3: Premium Edition till PC åt min bror. Jag aktiverade både Battlefield 3 och Premium utan problem, och påbörjade installationen. När installationen är klar, och allting är nedladdat och patchat startar jag spelet, men möts direkt av ett felmeddelande som säger följande;
"Battlefield 3™ har slutat att fungera
Du kan söka online efter en lösning på problemet.
-Sök efter en lösning online och stäng programmet
-Stäng programmet
^Dölj probleminformation
Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: APPCRASH
Programnamn: bf3.exe
Programversion: 1.4.0.0
Programtidsstämpel: 500530ad
Namn på felmodul: awc.dll
Modulens version: 3.2.4.6
Tidsstämpel för felmodul: 4f599c29
Undantagskod: c0000005
Undantagsförskjutning: 00080 6 57
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.7 6 8.3
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information 1: 0a9e
Ytterligare information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a7888 2e789
Ytterligare information 3: 0a9e
Ytterligare information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a7888 2e789"
Screenshot på felmeddelandet:
http://i.imgur.com/DCud0.jpg
Spelet hinner alltså inte ens börja ladda, utan kraschar direkt.
Jag har testat följande;
✓ Uppdatera/Nedgradera drivrutiner till grafikkort
✓ Ominstallera Battlefield 3
✓ Ändra sökväg i Registereditorn (Run Regedit)
✓ Ta bort "™" i mappar och program tillhörande Battlefield 3.
✓ Starta om datorn
✓ Reparera Battlefield 3 via Origin
✓ Starta både Origin och Battlefield 3 som administratör
✓ Ominstallera Punkbuster
✓ Installera DirectX som ligger i BF3-mappen
✓ Installera både Origin och Battlefield 3 i hårddiskarna C: & D:
✓ Tillåta Origin.exe och BF3.exe i både antivirusprogrammet och brandväggen
✓ Stänga av UAC i Windows
EDIT:
✓ Inaktivera SSDP discovery
EDIT2:
✓ "Clean State Boot"
EDIT3:
✓ Avinstallera Origin & BF3, starta om datorn, installera Origin & BF3
✓ Avmarkera valet "Tillåt program att ta full kontroll över denna enhet."
✓ Utöka "User Virtual Address (userva) till 2500MB
Jag har dessutom skickat iväg ett mail till EA Support där de lovar att svara inom 24 timmar. Det har nu gått tre dagar och jag har inte fortfarande inte fått något svar.
EDIT4: Uppdatering: Jag har nu fått svar om att de eskalerar mitt ärende till en specialist.
Dator:
-Windows 7 64-bit
-Intel(R) Core(TM) i5-3450 CPU @ 3.10GHz
-8GB Ram
-GeForce GTX 670 (V.301.41)
Tack på förfot.
Mvh,
Puscifer