Tjena fyller snart 15 och det är dags för moppe. Det spelar knappt nån roll för mig om jag köper en 30-moppe eller eu. 30-moppar brukar ju alltid kunna ligga på 45-55 kmh. Jag har funderat på att ta 30kort istället för eu. Eu kortet kostar runt 3k har jag för mig medans 30 kortet ligger på 1k. Det brukar va mins 1 månads kö till Eu kortet också. 30 kortet kan man ju ta på en vecka.
Så vad tycker ni, eu eller 30? Tips på både 30 och eu moppar
Funderar på en derbi senda.
Köp en 30moppe
EU kostar upp mot 5000 kronor. Jag skulle köra på EU då det är lättare att sig fram längre sträckor :)
Samma sak med 45 moppar, eller menar du att alla EU-mopeder går i 45 och inte mer?
ONT:
trimma = 30moppe
otrimmad = EU
Om du ska köra lagligt, satsa på 30-moppe då du får köra på gångvägar OCH vägar.
Sök på det om du inte tror mig
Skrivet med min Android-mobil
#12 Sluta sprida myter som du läser på moppesidor som får folk att tro att moppar går i ärliga 110 km/h, STRYPTA till och med!
#16 Sant
#21 Ska vi gissa på någon körskola som ägs och drivs utav invandrare som inte är kapabla till att ge en godkänd undervisning?
Komma och gå som man vill, man behöver inte köra upp GG, om fallet är så, hoppas du dör i en olycka.
Tog mitt slutet av 2008 eller vad det kan ha varit under skoltid
och fick intyg av rektor etc så gick till körskola och visade upp det
och gjorde Provet för 200:- och fick mitt kort ^_^ 32/33 rätt eller något
övade inte ett skit mer än läste det vanligaste och tänkte logiskt under provet
Numera lär man få plugga lite mer -.-' bättre förr (y) :D
Har man tex en Beta rr 06+ som jag med plugg/katalysator i kröken undertill så e det ju EU-godkänt
Tar man bort pluggen och åker fast säger dom att man får sätta tillbaka katalysatorn och så ger dom tillbaka röret (y)
medan om man kanske haft en jamarcol krök på sin mt5 och flängt runt på vägarna hade dom tagit in det? inte 100% på detta utan egna tankar bara ^^
Som att säga att chippa sin bil och att skaffa en bättre motor är samma sak..
Ont; 30moppe är mycket mer värt, du får 3 stycken för 1 eu-moppe om du ska ha den under lång tid
Troligen den dummaste kommentaren jag har läst i år på Fragbite..
Vad spelar det för roll ifall han tänker köra trimmat, det gäller att kunna reglerna, att kunna kontrollera hojen och vara tillräckligt mogen att ha en sån kraftfull hoj som knappast en 15-åring kan handskas..
Idiot.
#39 fortsätt drömma.
#40 , min farsa hade kunnat gjort det, fast jag nöjer mig med min moppe istället. Och min morsa finns tyvärr inte kvar i livet så jag vet inte vad hon skulle sagt eller gjort. Plus att jag inte bryr mig så mycket om "moppelivet" längre eftersom jag tävlar i roadracing och har en 50cc som går i 150km/h
#41 på aeroxen ("30 moppen") satt det 70 cc och ett yasuni rör, dock ej jag som trimma den så kan inte så mycket mer än så
Om så så förtjänar ens föräldrar att få ett skott i pannan.
När jag hade moped så var den trimmad ja, nu mera har jag en A1 som är ostrypt, så vart försöker du komma?
Att få upp en moped i 120 krävs mer än att bara ta bort pluggen som de flesta här verkar tro, trimmar man en moppe så den går i 120 så är man nog tillräckligt smart och förstärker ramen, bromsar osv, sen är en R1a nog "lite" svårare att kontrollera än en moppe.
Känns som du är en cool kille som röker gräs och har en farsa som är WT, får jag ta på dig?
Här i närke är det 1k för 30 och 5k för eu :(
Och här jag bor så bryr sig inte polisen hur snabbt den går. Igår när jag var ute och åkte med en polare så prejade polisen ner han i diket. Men han lyckades komma upp ur diket och köra ifrån dem som tur är.
Vad är det för fel att röka ? Med tanke på att alkohol är farligare än hash så kan du väl låta mig röka ifred?
disk : Eu ska det vara
Typiskt argument som endast rökare använder.
Men du svarade fortfarande inte på min andra fråga, varför är du emot rökare, eftersom alkohol är farligare än röka så är det väl inte så farligt som alla tror. Och jag tror nog att du dricker alkohol på helgerna, gör det dig till en dålig person?
P.s en plus i kanten är ju priset på 30 kortet och mopparna, men utbudet är som sagt ganska litet.
I vilket fall är det dumt att köpa 30 moppe (y)
Köp något annat om du ska trimma då det endå e samma straff om inte mildare med cross :p ^^