Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

PS1 i skåpet på skolan! [PROJEKT]

Postat av bNt den 22 November 2010, 21:05
224 kommentarer · 340 träffar
Tjenare grabbar och tjejer!

Jag och ett par kompisar har på tok för mycket tid över på skolan och måste ha något att fördriva den med.

Då kom någon idiot med idèn att vi skulle stoppa in en spelkonsol (i detta fall blir det mest troligt Playstation 1) i skåpet på skolan!

Visst tänkte vi, hey-ho lets go!

Nu har vi siktat in oss på ett schyst ps1 med 3 medföljande kontroller och 30 spel till ett bra pris!

Man får bra med plats till en 19-20" skärm i skåpet och jag har väl typ 5 sådana plattskärmar som bara skräpar i garaget så jag tänkte bidra med en!

Och nu till vårat problem: Hur ska vi göra för att koppla in de vit-gul-röda kablarna/scarten från playstationet till DVI-uttaget i datorskärmen? Finns det någon adapter eller dyl för detta? Vad kan man annars använda sig utav? Ge oss tips!

Detta är en fullt seriös tråd och jag kommer edita och slänga upp bilder när projektet är fullbordat om ni vill!

Har ni andra tips/tricks eller erfarenheter får ni mer än gärna dela med er!

EDIT: Menade att det skulle in i en skärm med VGA uttag!

EDIT: Idag kollade vi med el osv, har ett uttag så nära som 1.5meter från skåpet och vi har ett skåp som står längst ut så detta blir kanon!

EDIT: Tack för allt stöd, blir bara mer taggad på att genomföra detta nu! Håller just nu på att beställa hem rätt kablar som behövs för att få in konsolen i VGA-uttaget.

EDIT: Elen & brandrisk borde inte vara några problem då vi inte har el inkopplat hela tiden utan bara när vi spelar.
Skärmen tänkte vi bygga en ställning till som man "hänger" på skåpdörren när man fäller ut den.

Ska tillägga att skåpen är kanske 140-160cm höga, 50cm "djupa" och 40-50cm breda.

EDIT:

Just nu håller vi på att leta på blocket efter någon bra konsol till ett relativt lågt pris då vi inte vill lägga ut hur mycket pengar som helst på detta utan vi måste ju även ha råd att äta på stan på luncherna för skolans mat är så jävla äcklig. Vi bor i norrbotten och därav är det relativt svårt att hitta ett riktigt bra erbjudande på ett ps1/xbox eller vad det nu blir, men stay tuned, för när vi hittar en bra deal kommer vi kicka liv i tråden igen!

självfallet kommer vi med bilder! STAY TUNED!!

diskutera pollen!

Puss på er fragbite!

PS1 i skåpet, bra/dålig idè?

553 personer har röstat
Föregående tråd

224 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar