Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Egen bil problem

Postat av sN92 den 20 September 2010, 19:36
22 kommentarer · 284 träffar
Tjena.

Har ett litet problem här. Tar mitt körkort nu på torsdag och vi har 3 bilar i familjen. Min bror som är 20 har en egen billig Opel kadett som han kör. Sen har vi en Audi 100 som drar 1 liter milen och en Hyndai 1.6 som är ännu billigare än Opeln.

Min bror är arbetslös och han får ha en egen bil. Men pärona säger att jag inte får ha en egen bil även fast jag kommer ha jobb direkt efter jag slutat. Kan även tillägga att jag går transport och har svårt och stressigt att ta mig till skolan.

Orsaken till att jag inte får ha en egen bil är för att det inte finns plats och att dem inte vill att jag ska ha en så dyr försäkring på 10.000 kr. Kan även där tillägga att jag räknat ut på skolan vad en bil kostar i månaden med allt sånt där. Har råd med 2 bilar och även då har jag runt 1.000 kr i månaden att röra mig på.

Så snälla ge mig kreativa tips på vad jag ska göra. En polare sa att jag skulle köpa en bil bara och skita i vad dem säger men jag vettefan. Är grymt sugen på att ha en egen bil och pengar finns det gott om.

Tack på förhand.

Har du en egen bil?

53 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 22 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..